از گرجستان، پهلوان زاده: بهترین و قوی ترین تیم تاریخ شطرنج ایران در المپیاد جهانی حضور دارد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، پهلوان زاده، رئیس فدراسیون شطرنج گفت: تیمی که از ایران در المپیاد جهانی حضور پیدا نموده، بهترین و قوی ترین تیم تاریخ شطرنج ایران است.

از گرجستان، پهلوان زاده: بهترین و قوی ترین تیم تاریخ شطرنج ایران در المپیاد جهانی حضور دارد

به گزارش خبرنگار اعزامی وبلاگ توسعه دهنده ها از گرجستان, مهرداد پهلوان زاده در خصوص برگزاری چهل و سومین دوره المپیاد جهانی شطرنج در گرجستان گفت: المپیاد جهانی مهمترین مسابقه شطرنج تیمی در سطح جهان است که در این دوره 187 کشور حضور دارند و همین مسئله ارزش و اعتبار مسابقات را نشان می دهد. همه تیم ها با نفرات اصلی به گرجستان آمده اند. ایران هم طی دوره های اخیر حضور مستمری در این رویداد بزرگ داشته و سال جاری هم عنوان جوانترین تیم مسابقات المپیاد جهانی را به خود اختصاص داده است. تیمی که الان در المپیاد حضور دارد، بهترین و قوی ترین تیم تاریخ شطرنج ایران است و ملی پوشان ریتینگ خوبی دارند.

وی اضافه نمود: تیم مردان تاکنون نتایج خوبی گرفته و توانسته مقابل برخی حریفان قوی از جمله استونی و بلاروس برنده گردد. البته دو باخت را نیز مقابل تیم های قدرتمند چین و جمهوری چک داشتیم، هرچند که این بانوان توانستند باخت به چک را جبران نمایند و به نوعی از این تیم انتقام باخت مردان را گرفت.

رئیس فدراسیون شطرنج ادامه داد: در دوره قبلی تیم مردان شانزدهم شد و تیم بانوان در رده یازدهم ایستاد. امیدواریم روند مثبت این دو تیم ادامه داشته باشد و آنها بهتر از قبل نتیجه بگیرند.

پهلوان زاده گفت: ایران در این دوره برای نخستین بار در سطح A مسابقات حضور دارد، در حالی که در دوره قبلی در سطح B بود. کار در این دوره با توجه به حضور در سطح بالاتر، سخت تر است، اما امیدواریم مقام خوبی کسب کنیم.

وی توضیح داد: با توجه به شرایطی که داریم، از المپیاد بعدی می توانیم به دنبال رنکینگ هم باشیم. همچنین فکر می کنم با توجه به عملکرد تیم ملی در این دوره، ایران در رنکینگ جهانی دو پله دیگر صعود کند و در رده 25 جهان قرار بگیرد. باتومی در مسیر پیشرفت با مردمانی فقیر و سنتی

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "از گرجستان، پهلوان زاده: بهترین و قوی ترین تیم تاریخ شطرنج ایران در المپیاد جهانی حضور دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از گرجستان، پهلوان زاده: بهترین و قوی ترین تیم تاریخ شطرنج ایران در المپیاد جهانی حضور دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید