70 هزار هکتار از اراضی شیبدار گلستان ظرفیت کشت زیتون دارند

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، مختار مهاجر عصر دوشنبه در همایش ملی فراوری و تجارت زیتون که به میزبانی استان گلستان برگزار گردید، اظهار کرد: در گلستان حدود 110 هزار هکتار اراضی شیبدار وجود دارد که بین 60 تا 70 هزار هکتار ظرفیت و پتانسیل کشت زیتون را دارند.

70 هزار هکتار از اراضی شیبدار گلستان ظرفیت کشت زیتون دارند

وی افزود: نوع و ترکیب خاک در این اراضی به گونه ای است که گیاهان دارویی و زیتون در آن ها کشت نشود با تغییر اقلیم موجود نمی توانیم خاک را حفظ کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان با بیان این که بارندگی در رشته کوه البرز اراضی شیبدار گلستان را مستعد کشت زیتون دیم نموده است، ادامه داد: منابع دولتی محدود است و انجمن زیتون، اتاق بازرگانی، تولیدنمایندگان و صاحبان اراضی مشارکت نمایند تا به اهداف برسیم.

22 هزار هکتار زیتون کشت شد

وی با اشاره به این که در سال های گذشته 22 هزار هکتار از اراضی گلستان به کشت زیتون اختصاص یافته است، افزود: برای توسعه کشت زیتون در سال های گذشته با مشکلات روبرو بودیم که کوشش کردیم بخشی از آن ها را برطرف کنیم.

مهاجر توضیح داد: مقاوم نبودن ارقام زیتون کشت گردیده در مقابل سرما و استفاده نشدن از ارقام پرمحصول از مشکلات جدی در این حوزه بود.

وی با تاکید بر استفاده از تکنولوژی های جدید و مکانیزاسیون در کشت زیتون گفت: هم اکنون میانگین برداشت محصول از اراضی زیتون دیم در گلستان دو تن و آبی چهار تن است در شرایطی که کشاورزان نمونه در این استان 16 تن برداشت دارند.

وی اعلام نمود: گلستان ظرفیت گسترش سطح کشت و بهره وری زیتون را داراست اما باید برای بازاریابی ارقام روغنی به جای کنسروی بیش از پیش کوشش کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "70 هزار هکتار از اراضی شیبدار گلستان ظرفیت کشت زیتون دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 هزار هکتار از اراضی شیبدار گلستان ظرفیت کشت زیتون دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید