8 نکته در خصوص النصر حریف خطرناک پرسپولیس

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، سال 1375 وقتی پرسپولیس با گل های ادموند بزیک و خداداد عزیزی 2-0 از النصر جلو بود، اوهین کندی سه گل به احمدرضا عابدزادهزد و النصر 3-2 پیروز شد.

8 نکته در خصوص النصر حریف خطرناک پرسپولیس

وبلاگ توسعه دهنده ها؛ احسان محمدی- هیچ چیز برای یک کوهنورد دردناک تر از لحظه ای نیست که به چند قدمی فتح قله برسد و بعد یک توفان، یک مصدومیت بدموقع یا یک غفلت و لیز خوردن او را ناکام بگذارد. پرسپولیس تنها دو گام برای فتح لیگ قهرمانان آسیا احتیاج دارد. جامی که جای خالی اش در کلکسیون این باشگاه دهه هاست گزگ دست طرفداران رقیب سنتی اش داده تا دو عنوان شان در این رقابت آسیایی را به رخ بکشند.

قرمزها حالا با یحیی گل محمدی در آستانۀ این موفقیت هستند. سبک بازی و البته نفرات کامل تیم حتی آنها را از دوران برانکو هم امیدوارتر نموده است. پرسپولیسی ها خودشان را در فینال می بینند. موضوعی که می تواند به پاشنۀ آشیل شان تبدیل گردد. آنها هنوز فینال غرب آسیا را نبرده اند. ملاقات مقابل النصر می تواند مهم ترین تجربۀ مربی گری یحیی گل محمدی باشد. اما دربارۀ النصر چه می دانیم؟

1- هریستو استویچکف ستارۀ فراموش نشدنی بلغارستان مشهورترین بازیکن دنیای فوتبال است که پیراهن این تیم را بر تن نموده است. او برای دو بازی به صورت قرضی در سال 1998 به النصر پیوست و گل هم زد! دنیلسون برزیلی، اوهین کندی غنایی، سالم العنزی قطری، نشاط اکرم عراقی هم برای این تیم توپ زده اند. سال 1375 وقتی پرسپولیس با گل های ادموند بزیک و خداداد عزیزی 2-0 از النصر جلو بود، اوهین کندی سه گل به احمدرضا عابدزاده زد و النصر 3-2 پیروز شد.

اما اسطورۀ باشگاه ماجد عبدالله است. 21 سال پیراهن النصر را پوشید و در 194 بازی 189 گل زد. یکی از زهردارترین و کامل ترین مهاجمانی که آسیا به خود دیده است.

2- النصر واژه ای عربی به معنای پیروزی است. باشگاه هایی با همین نام در عمان، کویت، بحرین، امارات و لیبی یافت می شوند اما باشگاه عربستانی اولین تیمی بود که این نام را به خود اختصاص داد.

لوگوی این باشگاه نقشه عربستان را با رنگ های زرد و آبی نشان می دهد. زرد برگرفته از شن های زرق و برق دار بیابان های عربستان و آبی نشانه آب های باشکوه دریای عرب، خلیج فارس و دریای سرخ است که اطراف شبه جزیره عربستان را پوشانده است.

3- النصر در سال 1955 (1324 شمسی) تاسیس شد. یک باشگاه ثروتمند در شهر ریاض عربستان که دربی آنها با الهلال همواره با حاشیه همراه است. زرد و آبی های پایتخت یکی از عنوان دارترین تیم های عربستانی به شمار می رود.

4- النصر قهرمان جام در جام آسیا و سوپرجام شد، به همین خاطر فیفا به آنها اجازه داد تا در جام باشگاه های دنیا سال 2000 شرکت کند. آنها با گل های آنلکا، رائول و ساویو 3-1 به رئال مادرید باختند، از کورینتیانس برزیل دو گل خوردند اما راجا کازابلانکای مراکش را 4-3 شکست دادند. حضور به عنوان اولین تیم آسیایی در این مسابقات و کسب جایزه بازی جوانمردانه باعث شد طرفداران به آنها لقب بین المللی ها را بدهند.

5- قریب به 80 مربی تا کنون روی نیمکت این تیم نشسته که از مشهورترین آنها می توان به زاگالو، زنگا، فابیو کاناوارو، رنه هیگوئیتا اشاره نمود. در حال حاضر کادر فنی این تیم را حتی در رده های جوانان عموماً پرتغالی های تشکیل می دهند. مترجم تیم مراکشی است، یکی از فیزیوتراپ ها اهل اردن و ماساژورشان رومانیای است. کادر کاملاً بین المللی.

6- برد جونز دروازه بان استرالیایی این تیم حضوری ناموفق در لیورپول و درخشان در این تورنمنت داشته است، اما اگر می خواهید ستاره های خطرناک این تیم را بشناسید به عبدالرزاق حمدالله مهاحم مراکشی این تیم نگاه کنید که با 6 گل در صد جدول گلزنان است، سالم الغنام در دریبل زدن بازیکنی تواناست، مایکون برزیلی یک بازیکن موثر و پیتی مارتینز آرژانتینی یک خطر تهدید کننده. او در سال 2018 به عنوان بهترین بازیکن آمریکای جنوبی شناخته شد.

7- النصر سازماندهی خوبی دارد. اینکه پرسپولیس قبلاً این تیم را شکست داده است یا یحیی گل محمدی نتایج خوبی مقابل آنها کسب نموده به تاریخ تعلق دارد. النصر به خوبی توپ را در زمین می چرخانند و برای نفوذ از کناره ها برنامه ویژه دارند.

8- روی ویتوریای 50 ساله سرمربی النصر دو سال بهترین مربی فوتبال پرتغال شده است. با ویتوریا گیمارش و بنفیکا جام برده و به عنوان یک مربی با ظرفیت های تاکتیکی بالا شهرت دارد. در این مسابقات کارشناسان عربستانی تسلط او به ترکیب و شناخت ظرفیت بازیکنان را یکی از نقاط برجسته کارنامه اش برشمردند.

منبع: عصر ایران

به "8 نکته در خصوص النصر حریف خطرناک پرسپولیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 نکته در خصوص النصر حریف خطرناک پرسپولیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید