90 درصد از بودجه دانشگاه ها صرف پرداخت حقوق می گردد، لزوم تدبیر ویژه برای رهایی از وابستگی دانشگاه ها به بودجه دولتی

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، رئیس دانشگاه شریف با بیان اینکه 90 درصد از بودجه دانشگاه ها صرف پرداخت حقوق می گردد، تاکید نمود که باید تدبیری برای رهایی از وابسنگی دانشگاه ها به بودجه دولتی درنظر گرفته گردد.

90 درصد از بودجه دانشگاه ها صرف پرداخت حقوق می گردد، لزوم تدبیر ویژه برای رهایی از وابستگی دانشگاه ها به بودجه دولتی

رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه وبلاگ توسعه دهنده ها با اشاره به وابستگی دانشگاه ها به بودجه دولتی، گفت: با توجه به شرایط فعلی آموزش عالی کشور، دانشگاه ها باید به سمتی بروند که وابسته مطلق به بودجه های دولتی نباشند.

وی اضافه کرد: نمی توان گفت که دانشگاه ها دیگر دولتی نباشند چراکه اساسنامه، آیین نامه و فلسفه تاسیس براساس دولتی بودن است، اما باید کوشش کرد که از تنش های مالی در امان بمانیم. متاسفانه تغییراتی که در بودجه سالانه رخ می دهد برای دانشگاه ها تنش ایجاد می نماید و لطمه می زند، باید تدبیری در این زمینه درنظر گرفت.

رئیس دانشگاه شریف با بیان اینکه 90 درصد از بودجه دانشگاه ها صرف پرداخت حقوق می گردد، اعلام کرد: پرداخت حقوق در دانشگاه ها شامل 2 بخش حقوق کارکنان و اساتید می گردد.

کاهش بودجه دانشگاه شریف نسبت به سال گذشته

وی با اشاره به افزایش 30 درصدی بودجه دانشگاه شریف نسبت به سال گذشته، گفت: اگر به تعداد صفرهای بودجه دانشگاه شریف توجه کنید، عدد خوبی است اما با توجه به کاهش ارزش ریال، در مجموع بودجه دانشگاه کاهش یافته است، یعنی ظاهرا 30 درصد افزایش داریم اما در باطن این بودجه کاهش یافته است.

جلیلی با اشاره به شعار سال گفت: وقتی شعار سال مربوط به فراوری باشد دانشگاه ها باید در راستای فراوری قدم بردارند، این شعار البته برای دانشگاه شریف نو نیست و استمرار فعالیت های قبلی است. دانشگاه باید فعالیت های قبلی را شدت ببخشد و لازمه آن تدبیر برای عدم وابستگی مطلق به بودجه دولتی است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "90 درصد از بودجه دانشگاه ها صرف پرداخت حقوق می گردد، لزوم تدبیر ویژه برای رهایی از وابستگی دانشگاه ها به بودجه دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "90 درصد از بودجه دانشگاه ها صرف پرداخت حقوق می گردد، لزوم تدبیر ویژه برای رهایی از وابستگی دانشگاه ها به بودجه دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید