آب پشت سدها جوابگوی آبیاری کشاورزی نیست

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به تنش آبی و محدودیت منابع آبی پیش بینی می گردد که کشاورزان در آبیاری بخش مشکل داشته باشند.

آب پشت سدها جوابگوی آبیاری کشاورزی نیست

آقای احد وظیفه گفت: مدل های اقلیمی نشان می دهد که بارندگی های سه ماه پاییز کمتر از نرمال و دما به احتمال قوی بالاتر از نرمال است.

به گفته او، با وجود کمبود بارندگی های مداوم در 2 سال اخیر و بارش های پاییز کمتر از نرمال، رطوبت به اندازه کافی برای خاک در جریان رودخانه ای ایجاد نمی گردد؛ بنابراین باید منتظر خاتمه فصل پاییز باشیم که امیدواریم شرایط تعدیل گردد.

وظیفه می گوید: گرچه مدل های عددی برای پاییز بارش های کمتر از نرمال را نشان می دهد، اما احتمال می رود که زمستان شرایط عادی گردد. هرچند بارش های مناسب کمبودهای گذشته را جبران نخواهد کرد.

رئیس مرکز خشکسالی گفت: بارش های فصل زمستان به سبب ایجاد ذخایر مناسب برف و بارش های بهار از لحاظ خشکسالی اهمیت دارد، اما از الان نمی توان برآوردی نسبت به اندازه بارش داشت.

بنابر گفته وظیفه، با توجه به تنش آبی در بیشتر نقاط طی فصل تابستان و محدودیت منابع آبی احتمال می رود آب پشت سدها کفاف آبیاری کشاورزی را نمی دهد.

وبلاگ توسعه دهنده ها مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آب پشت سدها جوابگوی آبیاری کشاورزی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب پشت سدها جوابگوی آبیاری کشاورزی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید