آخرین شرایط واگذاری استقلال و پرسپولیس از زبان رئیس سازمان خصوصی سازی

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، رئیس سازمان خصوصی سازی آخرین شرایط واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی را تشریح کرد.

آخرین شرایط واگذاری استقلال و پرسپولیس از زبان رئیس سازمان خصوصی سازی

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ توسعه دهنده ها، علیرضا صالح رییس سازمان خصوصی سازی شب گذشته (آدینه) با حضور در شبکه خبر، درباره آخرین شرایط واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس گفت: میل به واگذاری این دو باشگاه کاملاً وجود دارد و حتی اولین دستور رئیس جمهور به وزیر اقتصاد در سال 99 تسریع در فرایند همه واگذاری ها بوده است.

وی درباره سازوکار خصوصی سازی دو باشگاه توضیح داد: در مرحله اول اقداماتی که انجام می گردد، اساسنامه دو شرکت طبق فرمت های سازمان بورس به روز رسانی می شوند. حال اینکه این اقدامات چگونه انجام گردد، بستگی به همکاری مدیران دو باشگاه و وزارت ورزش دارد که البته وزارت تمام قد ایستاده تا این کار صورت بگیرد.

صالح اشاره نمود: تا به امروز تقریباً قیمت گذاری باشگاه پرسپولیس معین شده است و حتی این باشگاه برنامه سه ساله اش را هم به ما داده است، البته مدیران باشگاه به دنبال ارائه برنامه 5 ساله بودند ولی ما اجازه ندادیم و با برنامه 3 ساله باشگاه را وارد بورس می کنیم. قرار نیست ما به صورت یک باره باشگاه ها را واگذاری کنیم، ابتدا اساسنامه ها تغییر می نماید و بعد هم باید صورت های اقتصادی انجام گردد و در ادامه با برگزاری مجمع های فوق العاده کارها باید جلو برود.

رئیس سازمان خصوصی سازی درخصوص بدهی های سنگین استقلال و پرسپولیس یادآور شد: این دو شرکت مشمول ماده 141 هستند ولی اگر کار واگذاری استادیوم ها به آنها انجام گردد، آنها از ورشکستگی خارج می شوند. علاوه بر این قرار نیست سهام باشگاه ها در بورس به صورت یکجا به فروش برسد و ابتدا تنها 5 درصد برای کشف قیمت و 5 درصد هم برای سهام شناور تا حباب ایجاد نگردد، عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه قطعا برای طرفداران دو باشگاه در واگذاری جایگاهی در نظر می گیریم خاطر نشان کرد: هر شرکتی که می خواهد به بورس برود باید برنامه 3 ساله کسب و کار بدهد و هر زمانی که نتواند این برنامه را پیاده کند در بورس به مشکل بر خواهد خورد، چون مردم بر اساس برنامه شرکت ها به بورس وارد می شوند. اگر یک شرکت تجاری قواعد بورس را رعایت نکند و مغایر برنامه اش حرکت کند، دچار مشکل می گردد. باشگاه پرسپولیس قراردادهای برنامه 3 ساله خود را بسته و کار در باشگاه استقلال هم در حال اجرا است. تا زمانی که این کارها صورت نگیرد، ما قطعاً فرایند واگذاری را انجام نمی دهیم.

صالح در پایان تاکید نمود: مسئله مهم دیگر معین شدن حساب وکتاب های دو باشگاه با فدراسیون، وزارت ورزش و صندوق قهرمانان و پیشکسوتان است که تا زمانی که روشن نگردد، اصلاً وارد بورس نمی شوند. اخیرأ هیئت واگذاری مصوب نموده که این باشگاه ها در بورس پذیرش شوند و می خواهیم تا شهریورماه ماه این کار را انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آخرین شرایط واگذاری استقلال و پرسپولیس از زبان رئیس سازمان خصوصی سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط واگذاری استقلال و پرسپولیس از زبان رئیس سازمان خصوصی سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید