خبرنگاران چهار تفاهم نامه سرمایه گذاری اولین ثمرات ستاد توسعه خاوران است

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، بیرجند - خبرنگاران - استاندار خراسان جنوبی از امضای چهار تفاهم نامه اجرای (M.D.F)، فورفورال، استیل کورد و روغن لانولین به عنوان اولین ثمرات ستاد توسعه خاوران اطلاع داد و گفت: این چهار تفاهم نامه در جلسه آینده ستاد به امضا می رسد تا وارد فاز عملیاتی شوند.

خبرنگاران چهار تفاهم نامه سرمایه گذاری اولین ثمرات ستاد توسعه خاوران است

حمید ملانوری روز پنجشنبه در پنجمین نشست ستاد توسعه خاوران که با حضور روسای کمیته های ذیل ستاد در دفتر استاندار برگزار گردید، اضافه کرد: توقع ما از روسای کمیته ها و اعضای ستاد همچنین فرمانداران به عنوان روسای ستادهای شهرستانی این است که طرح های سرمایه گذاری را در کنار کارهای بسیار مهمی نظیر مدیریت کرونا و برگزاری انتخابات به طور جدی دنبال نمایند.

وی از سرمایه گذاری به عنوان پایه توسعه پایدار در استان نام برد و گفت: کمیته فرصت های سرمایه گذاری با توجه به اهمیت موضوع نباید منتظر ایده باشد و باید نقطه نقطه ظرفیت های استان را در ابعاد مختلف معدنی، کشاورزی، گردشگری و سایر موارد شناسایی و به ادارات کل معرفی کند.

استاندار خراسان جنوبی به لزوم فعال تر شدن کمیته های ذیل ستاد و برگزاری جلسات به صورت روزانه تاکید نمود و گفت: علاوه بر شناسایی فرصت های سرمایه گذاری، شناخت سرمایه گذاران اهلیت دار نیز از اولویت خاصی برخوردار است.

وی بیان نمود: دبیرخانه ستاد توسعه خاوران مکلف است ظرفیت های سرمایه گذاری استان را در سطح ملی اطلاع رسانی کند.

ملانوری به اختصاص بودجه مناسب به فرهنگسراهای دانش آموزی استان اشاره نمود و گفت: در جلسه شورای آموزش و پرورش اعتبار قابل توجهی به تجهیز فرهنگسراهای دانش آموزی اختصاص یافت و توقع این بود که ایده های دانش آموزان اخذ شده و به ستاد تحویل گردد.

وی با تاکید بر اینکه باید به ایده های دانش آموزی توجه ویژه گردد گفت: دانش آموزان به عنوان نسل آینده قرار است چرخ فراوری، صنعت، اشتغال و کارآفرینی را فعال نمایند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: دانش آموزان استان با حضور در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی نظیر خوارزمی خوش درخشیده اند و از ایده های خوبی برخوردارند لذا باید به آنها فرصت بدهیم تا تفکر سرمایه گذاری و توسعه ای در آنها رشد پیدا کند.

وی خطاب به کمیته اطلاع رسانی ستاد توسعه خاوران گفت: ستاد را نه تنها در استان بلکه باید به صورت ویژه در کشور معرفی کرد و از ظرفیت های رسانه ملی نیز باید در این زمینه بهره جست تا این حرکت ابتکاری استان به خوبی معرفی گردد.

ملانوری اضافه کرد: ستاد توسعه خاوران باید به عنوان حرکتی رو به جلو و در راستای توسعه همه جانبه، پایدار و متوازن استان معرفی گردد.

وی به برگزاری جلسات متعدد با سرمایه گذاران اشاره نمود و گفت: افراد صلاحیت دار زیادی آماده سرمایه گذاری در استان هستند و ما باید کوشش کنیم ظرفیت های استان را به درستی به علاقه مندان به سرمایه گذاری معرفی کنیم.

استاندار خراسان جنوبی به دو طرح ارائه شده کشت و صنعت دثار صنعت گستر در زنجیره فراوری نساجی و طرح هلدینگ معدنی عمرانی خاوران اشاره نمود و گفت: کارهای کارشناسی این دو طرح طی یک هفته آینده در کارگروه فرصت های سرمایه گذاری استان انجام می گردد تا ظرفیت کشت پنبه در خوسف، فردوس و بیرجند با استفاده از منابع آبی موجود مورد آنالیز کارشناسی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ما باید کوشش کنیم چه در حوزه معدن چه حوزه محصولات کشاورزی به دنبال چرخه هایی باشیم که زنجیره فراوری را کامل کند.

استاندار خراسان جنوبی آبان 99 پس از حضور در این استان شعار خراسان جنوبی؛ تدبیر، کوشش، توسعه را سرلوحه امور اظهار داشت و متعاقب آن از راه اندازی ستاد توسعه خاوران اطلاع داد.

ستاد توسعه خاوران با هدف به کارگیری همه ظرفیت های بخش دولتی و خصوصی در فضایی هم افزا برای دستیابی به توسعه پایدار، همه جانبه و متوازن خراسان جنوبی، 17 دی پارسال با حضور استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان در محل استانداری به طور رسمی راه اندازی و از سند توسعه خاوران هم رونمایی شد.

پنج کمیته تخصصی شامل کمیته شناسایی و جذب نخبگان، فعالان و افراد موثر در حوزه سرمایه گذاری، کمیته شناسایی فرصت ها و مزیت های سرمایه گذاری در استان، کمیته شناسایی و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی، کمیته اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و کمیته پایش و ارزیابی عملکرد ذیل ستاد توسعه خاوران فعالیت می نمایند و دبیرخانه این ستاد در معاونت هماهنگی امور مالی استانداری خراسان جنوبی مستقر است.

استاندار خراسان جنوبی فروردین سال جاری در چهارمین نشست ستاد توسعه خاوران اظهار داشت: طرح راه اندازی ستاد توسعه خاوران در سطح ملی مورد تایید قرار گرفته و به عنوان یک الگو به تمامی استان ها ابلاغ شده است.

ملانوری گفت: طی مکاتبه ای گزارش طرح ستاد توسعه خاوران به وزیر کشور ارائه شد و با توجه به مطلوب ارزیابی شدن این اقدام، به معاونت مالی ریاست جمهوری و در ادامه در قالب یک طرح جامع برای اجرا به تمامی استان ها ابلاغ شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران چهار تفاهم نامه سرمایه گذاری اولین ثمرات ستاد توسعه خاوران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چهار تفاهم نامه سرمایه گذاری اولین ثمرات ستاد توسعه خاوران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید