اردبیل آماده مبادله گردشگر با کشور ترکیه است

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل و معاون امور عمرانی استاندار با مدیرکل فرهنگ و توریسم استانبول برای مبادله گردشگر فی مابین اردبیل و ترکیه تاکید شد.

اردبیل آماده مبادله گردشگر با کشور ترکیه است

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، نادر فلاحی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در دیدار با همتای خود در کشور استانبول به قابلیت های کم نظیر و ناشناخته این استان در حوزه توریسم و ضرورت تبادل گردشگر تاکید نمود.

نادر فلاحی با بیان اینکه اردبیل در همسایگی کشور ترکیه فرصت کم نظیری برای حضور گردشگران خارجی فراهم ساخته است، افزود: بی شک در صورت همکاری دستگاه ها و مشارکت دو کشور ترکیه و ایران می توان بخشی از این توانمندی را در کمترین زمان معرفی نموده و زمینه رونق توریسم خارجی را فراهم ساخت.

او ادامه داد: علاوه بر این با توجه به تجربه مطلوب ترکیه در حوزه راه اندازی مجتمع های آبدرمانی، اردبیل آماده بهره گیری از این تجربیات و رونق آبدرمانی ها است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل اشتراکات فرهنگی و همسایگی بین ایران و ترکیه را فرصت کم نظیری برای رونق گردشگری هر دو کشور به وسیله استان اردبیل دانست.

همچنین معاون امور عمرانی استاندار اردبیل به پذیرش هشت میلیون گردشگر طی سال گذشته در استان اشاره و توضیح داد: اردبیل از امکانات و توانمندی های متنوعی جهت پذیرش مسافران خارجی برخوردار است.

بهروز ندایی اذعان کرد: حضور استاندار اردبیل و هیئت همراه در کشور استانبول و بازدید و آنالیز تاسیسات و امکانات گردشگری دستاوردهای قابل توجهی داشته و اردبیل در راستای توسعه آبدرمانی ها از تجربیات این کشور استفاده خواهد برد.

او وجود 110 چشمه آب درمانی سرد و گرم در استان را تنها یکی از امتیازات طبیعی و جاذبه های گردشگری دانست که برای رونق آن به صورت ویژه برنامه ریزی می گردد.

در این دیدار همچنین مدیر کل فرهنگ و توریسم استانبول، ایران را یکی از مقاصد اصلی سفر مردم ترکیه عنوان نمود و اضافه نمود: در مقابل تعداد گردشگران ایران در ترکیه نیز رتبه دوم را دارد و در ماه گذشته از یک میلیون و 730 هزار گردشگر ترکیه، 450 هزار نفر ایرانی بودند.

چوشکون ادامه داد: در بخش گردشگری اقدامات گسترده ای در ترکیه صورت گرفته که می توان به پلیس توریسم برای برطرف مسائل گردشگران اشاره نمود و ما آماده تعامل با استان اردبیل هستیم.

منبع: میراث آریا

به "اردبیل آماده مبادله گردشگر با کشور ترکیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردبیل آماده مبادله گردشگر با کشور ترکیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید