اعتبارات بین شهرستان ها عادلانه تقسیم گردد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، محمدعلی شجاعی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با تاکید براینکه تنها مراکز شهری نیازمند توسعه و اعتبارات نیستند، اظهار کرد: فرمانداران هرچه سریع تر کمبودها و نیازهای ضروری شهرستان ها را احصا و برای مدیران کل ارسال نمایند تا نسبت به تهیه آن ها اقدام گردد.

اعتبارات بین شهرستان ها عادلانه تقسیم گردد

شجاعی توضیح داد: پیش از توزیع اعتبارات احتیاجهای هر شهرستان شناسایی و اعلام گردد تا شاهد بی عدالتی در توزیع اعتبارات در سطح استان نباشیم.

وی در ادامه به استقرار نداشتن برخی ادارات در شهرستان ها پس از گذشت 14 سال از استان شدن خراسان شمالی اشاره نمود و اضافه کرد: مستقر نبودن برخی ادارات و نهادها در شهرستان های راز و جرگلان، گرمه و جاجرم به شهروندان صدمه می زند، دلیلی ندارد مردم برای پیگیری امورات خود به مرکز استان مراجعه نمایند.

برگزاری یک رویداد ملی در هر ماه از سال 98

استاندار خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید براینکه در سال 98 باید هر ماه میزبان یک رویداد ملی و بین المللی در استان باشیم، گفت: قطعا هراندازه در جشنواره ها هزینه گردد به همان اندازه و چه بسا بیشتر فرصت سرمایه گذاری ایجاد می گردد.

شجاعی اظهار کرد: برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی سبب حضور افراد درجه یک کشوری می گردد که این امر در برطرف مسائل و معضلات استان تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه بدون بخش خصوصی نمی توان برای توسعه استان اقدامی انجام داد، توضیح داد: خراسان شمالی باید استانی امن برای سرمایه گذاران باشد چراکه بودجه های دولتی تاثیری در روند توسعه استان ندارد.

استاندار خراسان شمالی در ادامه ضمن اعلام اینکه در آینده نزدیک با هر یک از وزارتخانه نشست برگزار می گردد، اعلام کرد: تمامی دستگاه های اجرایی درخواست های خود را هر چه سریعتر به استانداری ارائه دهند تا به وسیله وزارتخانه مربوطه پیگیری گردد.

انتقاد از رای های بدون شناخت مدیران به مصوبات

شجاعی همچنین از رای های بدون شناخت مدیران به مصوبه های کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی انتقاد کرد و گفت: مدیران به موضوعات مصوبات توجه نمایند، چنانچه متوجه نمی شوید موافقت نکرده و رای ندهید.

وی تاکید نمود: دبیرخانه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تمامی طرح ها را پیش از برگزاری نشست ها در اختیار مدیران قرار دهد تا با مطالعه و شناخت به طرح ها رای دهند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه به مصوبات کارگروه زیربنایی و شهرسازی تذکر داد و اعلام کرد: طرح های این مصوبه منتفی است، بنابراین اداره کل راه و شهرسازی منتظر برگزاری جلسات نباشد چراکه طرح ها معطل مانده و کارایی و ماهیت خود را از دست می دهد.

شجاعی همچنین از رای موافق مدیران و اعضای شورای برنامه ریزی با تغییر کاربری زمین های باقرخان بجنورد از گردشگری به مسکونی انتقاد کرد و گفت: این نوع موافقت نشان دهنده احتیاج نداشتن به طرح های گردشگری است.

وی مطرح کرد: اولویت اصلی خراسان شمالی گردشگری است دلیل ندارد چنین زمینی به مسکونی تغییرکاربری یابد، بنابراین تغییر کاربری زمین جز در موارد ضروری، قابل قبول نیست.

استاندار خراسان شمالی همچنین نسبت به لغو اعتبارات هفت طرح پژوهشی دستگاه های اجرایی استان دستور داد و تاکید نمود: ضرورت دارد نوع کاربرد این طرح ها مورد آنالیز قرار گیرد.

برق رسانی به تمام روستاها در اولویت قرار گیرد

شجاعی در ادامه بر ضرورت برق رسانی به روستاها و آبادی های فاقد برق تاکید نمود و اضافه کرد: مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی تا دو روز آینده روستاها و آبادی های فاقد برق را اعلام و نسبت به برق رسانی آن مناطق اقدام کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اعتبارات بین شهرستان ها عادلانه تقسیم گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبارات بین شهرستان ها عادلانه تقسیم گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید