اگر سوزش معده یا دل درد دارید، فوری به پزشک مراجعه کنید

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، سیناپرس/ اگر به صورت مداوم بیماری های مشترکی مانند سوزش معده یا دل درد را تجربه می کنید، که حتی با تجویز داروهای بدون نسخه هم حالتان بهتر نمی گردد، باید حتما به متخصص گوارش مراجعه کنید.

اگر سوزش معده یا دل درد دارید، فوری به پزشک مراجعه کنید

به نقل از مدیکال اکسپرس، متخصصان گوارش که اغلب به اسم پزشک GI معروف هستند، بیماری ها و اختلالات دستگاه گوارش و کبد را درمان می نمایند.

این متخصصان، سرطان ها، بیماری های کبدی، سوزش معده، مسائل کیسه صفرا، بیماری کرون، کولیت زخمی (اولسراتیو)، سندروم روده تحریک پذیر، خونریزی داخلی، بیماری سلیاک و سایر اختلالات دیگر را درمان می نمایند. بعلاوه می توانند مواردی را راجع به چگونگی سالم نگه داشتن سیستم گوارشی به شما آموزش دهند.

در چه مواقعی باید به متخصص گوارش مراجعه کنید؟ اگر هر یک از علائم زیر را دارید، باید حتما به متخصص گوارش مراجعه کنید.

ممکن است سوزش معده داشته باشید که با داروهای بدون نسخه هم بهتر نمی گردد. گرچه این سوزش به صورت چند وقت یک بار رخ می دهد اما اگر حالت تهوع، استفراغ یا در بلع مشکل دارید و به صورت شبانه، دل درد داشته باشید، باید حتما به سراغ متخصص گوارش بروید.

در حالت دیگری امکان دارد درد مداوم یا شدید در معده داشته باشید. این درد در ناحیه شکم به علت وجود ویروس معده، باعث ایجاد سوء هاضمه یا گاز می گردد. درد شدیدتر ممکن است نشان دهنده انسداد روده باشد.

امکان دارد در مدفوع تان خون وجود داشته باشد. اگر این خون به رنگ قرمز یا سیاه باشد، باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. این حالت می تواند نشان دهنده خونریزی در دستگاه گوارش باشد.

ممکن است در مری شما غذا گیر نموده باشد. در این حالت به احتمال زیاد توده ای را در گلو احساس می کنید یا در بلع، با مشکل روبرو می شوید. گیر کردن غذا در مری، باعث از دست دادن اشتها یا استفراغ می گردد که امکان دارد نشان دهنده بیماری یا نوعی ناهنجاری باشد.

در سن 45 سالگی، حتی اگر حال تان خوب باشد و علائمی نداشته باشید، طبق توصیه ای که انجمن سرطان آمریکا نموده است، باید اولین کولونوسکوپی غربالگری را در این سن و هر ده سال یکبار انجام دهید. طبق گفته دکتر تامی پاکانا در مرکز پزشکی Rush Copley Gastroenterology : کونولوسکوپی زندگی آدم ها را نجات می دهد. این روش می تواند سرطان را زودتر تشخیص دهد تا درمان آن ساده تر باشد، به همین علت بهتر است قبل از بروز علائم آزمایش انجام گردد.

اگر هر یک از این علائم یا عوامل خطرناک را دارید، احتیاج است به متخصصی که در حوزه GI فعالیت دارد مراجعه کنید.

منبع: همگردی

به "اگر سوزش معده یا دل درد دارید، فوری به پزشک مراجعه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر سوزش معده یا دل درد دارید، فوری به پزشک مراجعه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید