بهترین رژیم غذایی برای افرادی که بیش فعالند!

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، شفقنا/ اختلال کم توجهی و بیش فعالی یا ADHD ، یک بیماری روانی است که 4.4 از بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می دهد و در 9.4 از بچه ها در ایالات متحده تشخیص داده شده است. افراد مبتلا به ADHD ممکن است علائمی مانند مشکل در تمرکز، بی قراری و تکانه یا کوشش برای تکمیل وظایف را تجربه نمایند.

بهترین رژیم غذایی برای افرادی که بیش فعالند!

اگرچه ADHD به طور معمول با محرک هایی مانند Adderall درمان می گردد، تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی مناسب هم می تواند به بهبود علائم یاری کند - و رژیم غذایی نادرست می تواند آنها را بدتر کند.

ADHD نوعی اختلال است که تصور می گردد ناشی از عدم تعادل در شیمی مغز، به ویژه انتقال دهنده های عصبی باشد. بسیاری از غذاها و مواد مغذی وجود دارند که برای عملکرد و سلامت مغز مفید هستند و بنابراین برای ADHD مفید هستند. بعضی از این غذاها عبارتند از:

اسیدهای چرب امگا

اسیدهای چرب امگا، به ویژه اسیدهای چرب امگا 3، برای سلامت مغز مفید هستند.

از آنجا که امگا 3 به تشکیل غشای سلولی یاری می نماید، می تواند به انتقال دهنده های عصبی در مغز یاری کند تا عملکرد بهتری داشته باشند.

پروتئین

دریافت پروتئین کافی برای عملکرد مناسب برای مغز بسیار مهم است. این بدان دلیل است که پروتئین به اسیدهای آمینه تجزیه می گردد، که به مغز یاری می نماید تا انتقال دهنده های عصبی و تعدیل نماینده های عصبی - پیغام رسان های شیمیایی در مغز را فراوری کند. این برای ADHD مفید است زیرا اعتقاد بر این است که ADHD تا حدی به دلیل عدم تعادل انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین است.

نشان داده شد که افرادی که صبحانه سالم می خورند هوشیارتر و با دقت بیشتری هستند و می توانند اطلاعات را سریعتر پردازش نمایند. بنابراین حذف وعده های غذایی می تواند این علائم را بدتر کند که احتمالاً مربوط به کاهش قند خون است و مغز برای عملکرد مناسب به انرژی به وسیله غذایی که می خوریم احتیاج دارد.

پلی فنول ها

پلی فنول ها ترکیباتی هستند که آنتی اکسیدان های طبیعی هستند و در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شوند. آنتی اکسیدان ها از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می نمایند، ترکیباتی که می توانند به سلول های سالم متصل شده و به DNA و پروتئین های داخل آنها آسیب برسانند.

عدم تعادل بین آنتی اکسیدان ها و رادیکال های آزاد در بدن به عنوان استرس اکسیداتیو شناخته می گردد. محققان بر این باورند که استرس اکسیداتیو در مغز می تواند با ADHD مرتبط باشد. این آنالیز نشان داد که مکمل های پلی فنول می توانند استرس اکسیداتیو را در مغز خنثی نمایند، بنابراین ممکن است علائم ADHD را بهبود بخشد.

ویتامین های گروه B

ویتامین های گروه B برای سلامت مغز مهم هستند، زیرا می توانند شیمی مغز را بهبود بخشیده و از عملکرد سلامت روان پشتیبانی نمایند. آنها به ویژه برای افراد مبتلا به ADHD بسیار مفید هستند، زیرا می توانند از عملکرد انتقال دهنده های عصبی پشتیبانی نمایند.

بعضی از مواد تشکیل دهنده و گروه های غذایی که ممکن است علائم ADHD را در افراد خاص بدتر نمایند عبارتند از:

مواد شیمیایی و نگهدارنده ها

رنگهای غذایی خاص

گلوتن

لبنیات

منبع: همگردی

به "بهترین رژیم غذایی برای افرادی که بیش فعالند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین رژیم غذایی برای افرادی که بیش فعالند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید