جیم رایان: سرمایه گذاری روی مجموعه های جدید ریسک زیادی دارد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، یکی از مواردی که در هر نسل علاقه مندان به بازی هایی ویدیویی دوست دارند که شاهد آن باشند، خلق و عرضه مجموعه های جدید توسط توسعه دهندگان بازی های ویدیویی است. در نسل هشتم، سونی یکی از ناشرانی بود که پیروز شد چند مجموعه تازه و البته پیروز را خلق کند که موردت وجه هواداران نیز نهاده شد. اکنون جیم رایان، مدیر بخش سرگرمی های تعاملی سونی، از ریسک های ساخت مجموعه های جدید سخن گفته است.

جیم رایان: سرمایه گذاری روی مجموعه های جدید ریسک زیادی دارد

جیم رایان در جریان مصاحبه ی اخیر خود این قضیه را بسیار پر ریسک خطاب نموده است. او در گفتگوی خود با GQ در خصوص موضوعاتی نظیر اضافه شدن استودیو اینسامنیاک به جمع استودیوهای سونی که در سال قبل انجام شد و همین طور ریسک کار روی بازی های کاملاً جدید صحبت نموده است. رایان در این خصوص می گوید: ما در دوره نسل پلی استیشن 4 سرمایه گذاری های ارگانیک زیادی را انجام داده ایم. با خرید استودیو اینسامنیاک گیمز آن را به استودیوهای داخلی خود اضافه کردیم. ما در حال ساخت بازی های فوق العاده ای هستیم و در آینده هم قصد داریم به ساخت این آثار ادامه دهیم.

جیم رایان در ادامه برای توضیح بیش تر حرف هایش در خصوص بازی های عظیم این شرکت بیان می نماید: نکته ای که در خصوص چنین بازی های بلاک باستری وجود دارد، این است که این آثار به عرضه و فروش عظیمی احتیاج دارند. این روز ها، چنین بازی هایی بیش از 100 میلیون دلار هزینه در بر دارند و برای اینکه بتوان این کار را انجام داد و مجموعه های جدیدی را هم خلق و وارد بازار کرد - که کار بسیار پر ریسک و خطری است و ما 4 بار در دوران پلی استیشن 4 آن را انجام دادیم- شما باید عرضه و فروش عظیمی برای آن بازی در بازار داشته باشید.

او همچنین برای توضیح چگونگی ایجاد تعادل میان مجموعه ها جدید و سری بازی های محبوب قدیمی و همین طور به صورت کلی مدیریت این قضیه در پلی استیشن می گوید که آن ها برای ایجاد تعادل میان آثار جدید و قدیمی شناخته شده در فهرست بازی های خود بسیار عمیق و بسیار با دقت فکر می نمایند. رایان اشاره می نماید: ما یک سازمان و بخش مدیریتی داریم که در هرکدام از استودیوها مستقر است و یکی از کارهایی که ما در آن بخش به آن توجه داریم، نگاه کردن به فهرست بازی هایمان و برقراری تعادل بین ساخت سری بازی های محبوب قدیمی مان همچون گاد او وار و آنچارتد و همین طور ایجاد تحولات با ساخت آثار جدیدی همچون هورایزن زیرو داون و گوست او سوشیما است. ما بسیار عمیق و با دقت به آن فکر می کنیم.

این خبر با مصاحبه ی دیگر جیم رایان هم که به نوعی از قیمت 70 دلاری بازی های استودیوهای داخلی سونی حمایت نموده بود و آن را خوب دانسته بود، جور درمی آید. جیم رایان در آن مصاحبه اشاره نموده بود که هزینه ساخت بازی های عظیم، مثل آثاری که استودیوهای داخلی سونی خلق می نمایند، بسیار زیاد است و در این سال ها نیز بسیار افزایش یافته است. به همین خاطر با سال های گذشته قابل مقایسه نیست و آن ها این قیمت را برای بازی های عظیمشان معقول می دانند.

سونی در این نسل چندین مجموعه ی جدید را خلق نموده است که البته رایان فقط به 4 بازی پرخرج از آن ها اشاره نمود وگرنه آثار جدید و کوچک تری هم مثل بازی های دریمز استودیو مدیا مولکول یا حتی بازی Concrete Genie استودیو Pixelopus در نسل هشتم توسط استودیوهای داخلی سونی ساخته شده است. این نسل هم تا به امروز دو بازی Returnal و Destruction AllStars آثار کاملاً جدیدی هستند که برای کنسول نسل نهمی سونی معرفی شده اند. با این حال، منظور جیم رایان آثار بلاک باستر و پرهزینه ای مثل هورایزن یا گوست او سوشیما بوده است. معین است که با موفقیت چنین آثاری در نسل هشتم، بعضی از استودیوهای سونی به ساخت دنباله این بازی ها فکر می نمایند اما این احتمال هم وجود دارد که در این میان کار مجموعه های جدید هم در حال حاضر در استودیوها عظیم سونی جریان داشته باشد. هیچ اطلاعات دقیقی وجود ندارد اما این احتمال وجود دارد که ناتی داگ یکی از گزینه هایی باشد که بتوانیم آن را در حال ساخت مجموعه های جدید برای پلی استیشن 5 در نظر بگیریم. هرچند تا به امروز هیچ چیزی معین نشده و باید در ادامه منتظر اطلاعات بیش تر از سوی استودیوهای داخلی سونی بمانیم.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "جیم رایان: سرمایه گذاری روی مجموعه های جدید ریسک زیادی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیم رایان: سرمایه گذاری روی مجموعه های جدید ریسک زیادی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید