حقوق امدادگران هلال احمر چقدر است؟

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، هنوز زمان زیادی از وقوع سیلاب در استان های کشور و در ادامه حضور امدادگران هلال احمر برای امدادرسانی نمی گذرد، اما این سوال مطرح می گردد امدادگران که در هر شرایطی با وجود خطرات زیاد، برای نجات هموطنان، جان خودشان را به خطر می اندازند چه مقدار حقوق می گیرند؟

حقوق امدادگران هلال احمر چقدر است؟

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، هلال احمر در هفته پیش، پس از حدود 20 روز سرانجام عملیات امداد و نجات در 24 کشور متأثر از سیلاب را اعلام نمود؛ در این مدت، بیش از 15 هزار امدادگر و نجاتگر کادر و داوطلب به مردم یاری رسانی کردند؛ 12 هزار و 521 نفر اسکان اضطراری یافتند و سه هزار و 569 نفر نیز به منطقه ها امن منتقل شدند. در مجموع در سیلاب اخیر کشور به 84 هزار و 517 نفر امدادرسانی شده است.

در میان عکس و تصاویر مخابره شده یک موضوعی که در کنار درد و مسائل ناشی از سیل به چشم می خورد حضور امدادگران است؛ امدادگرانی از نهادهای مختلف از جمله هلال احمر. آنهایی که حضورشان قوت قلب می گردد افرادی که با آمدنشان آرامش به وجود می آید و دردها التیام پیدا می نماید.

قطعاً در این میان حضور داوطلبان و نیروی مردمی برای امدادرسانی نیز امر یاری رسانی را تسهیل می نماید، اما حضور امدادرسانانی که سال های سال دانش فنی و مهارت امدادرسانی را به صورت تخصصی و علمی کسب کردند و در طول سال مهارت ها را بازآموزی کردند و برای روبرو با هر نوع بحرانی آموزش دیده اند برترین امدادرسانی را می توانند داشته باشند.

مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: تا قبل از ابلاغ قانون مدیریت بحران، جمعیت هلال احمر در کنار دیگر نهادهای دولتی وظیفه یاری به دولت در هنگام بروز بحران را بر عهده داشت.

وی اضافه نمود: پس از ابلاغ قانون مدیریت بحران در سال 98، تکالیف جدی به جمعیت هلال احمر ابلاغ شد و تدوین طرح امداد و نجات در دستور کار نهاده شد؛ در قانون نو هلال احمر در حوزه آموزش و امداد و نجات در هنگام بروز بحران وظیفه اصلی پیدا کرد.

ولی پور اضافه نمود: هلال احمر بر اساس تکلیف نو باید 20 هزار نیرو آموزش دیده ثابت در پایگاه ها و شعب امداد و نجات در اختیار داشته باشد تا در صورت بروز حادثه و بحران حضور متناسب داشته باشد.

وی با بیان این که هلال احمر در شرایط کنونی تنها حدود 4 هزار نیروی آموزش دیده و ثابت دارد، گفت: هلال احمر درحالی که به نیرویی پنج برابر بیش از این احتیاج دارد، ما درخواست کردیم سالیانه حدود چهار یا پنج هزار امدادگر استخدام گردد. هم اکنون دریافتی این افراد که در قالب حقوق قرار نمی گیرد برای 10 روز امدادرسانی شبانه روزی حدود یک و نیم تا 2 میلیون تومان است.

ولی پور ادامه داد: نداشتن بیمه و پرداخت بسیار اندک به امدادگران سبب ریزش و رفتن این افراد می گردد که باتوجه به بحران خیز بودن کشور، بسیار نگران کننده است.

وی اضافه نمود: برای اجرایی شدن، این پیشنهاد در برنامه هفتم توسعه اضافه نموده شده است؛ البته هم اکنون صحبت هایی با نهادهای مرتبط با دستگاه های استخدامی و برنامه وبودجه برای استخدام نیروی امدادی در حال اجرا است.

امدادگران و نیروهای هلال احمر در همه حوادث و بحران ها حضور جدی و فعال دارند و از این رو باید به آنان از لحاظ معیشتی و درآمدی رسیدگی گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "حقوق امدادگران هلال احمر چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق امدادگران هلال احمر چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید