خبرنگاران افزایش شمار بیماران، شرایط کرونا در ایرانشهر را به قرمز نزدیک کرد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، زاهدان- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: تردد زیاد و ازدحام جمعیت در بازار و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی آمار ابتلا به کرونا را افزایش داده بطوریکه شرایط این شهرستان را از نظر انتقال ویروس کرونا به قرمز نزدیک نموده و موجب نگرانی شده است.

خبرنگاران افزایش شمار بیماران، شرایط کرونا در ایرانشهر را به قرمز نزدیک کرد

دکتر محمدمهران امینی فرد روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ توسعه دهنده ها گفت: متاسفانه در روزهای اخیر ازدحام جمعیت در بازار و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی سبب افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان شده است.

وی بیان نمود: بازار شهرستان ایرانشهر به اوج شلوغی و ازدحام جمعیت رسیده و تمامی مشاغل فعالند و دستفروشان بساط خود را در خیابان ها پهن نموده اند در حالیکه بیشتر کسبه، دستفروشان و مردم مسائل بهداشتی و پروتکل های ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت را رعایت نمی نمایند و بدون دستکش، ماسک و موادضدعفونی در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به تداوم حضور و تردد مردم در مراکز خرید و مسیرهای پر رفت و آمد، گفت: این شرایط اصلا قابل قبول نیست، سیستم درمانی ما توانمند اما اجتماعات و شلوغی بازار مایه تاسف است زیرا آسان ترین راه انتقال کرونا، تجمعات و شلوغی ها است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اضافه کرد: با شروع ماه مبارک رمضان متاسفانه بیشتر مردم به روال عادی زندگی خود بازگشته و تعداد اندکی پروتکل های بهداشتی را رعایت می نمایند که این امر بسیار نگران نماینده است.

وی با اشاره به فرایند رو به رشد ابتلا به ویروس کووید 19 در جنوب استان و با رد ادعای تأثیر گرما بر این بیماری، گفت: ایرانشهر این روزها دمای بالای 35 درجه را دارد اما شاهد پیک ابتلای بیماری در این منطقه هستیم.

دکتر امینی فرد گفت: همه ما در مهار و کنترل ویروس کرونا نقش مهمی داریم و نباید با انجام بعضی رفتارها زمینه را برای پیک مجدد بیماری فراهم نموده و شرایط را از شرایطی که در آن قرارگرفته ایم نگران نماینده و پیچیده تر کنیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران افزایش شمار بیماران، شرایط کرونا در ایرانشهر را به قرمز نزدیک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش شمار بیماران، شرایط کرونا در ایرانشهر را به قرمز نزدیک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید