خبرنگاران طرح غربالگری اضطراب بچه ها در کیش شروع شد

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، کیش - خبرنگاران - کارشناس پیشگیری از معلولیت و دفاتر مشاوره بهزیستی کیش گفت: طرح غربالگری اضطراب بچه ها پنج تا 6 سال در این جزیره به صورت غیرحضوری شروع شد.

خبرنگاران طرح غربالگری اضطراب بچه ها در کیش شروع شد

فرزانه فانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ توسعه دهنده ها گفت: والدین بچه ها جامعه هدف باید با مراجعه به آدرس الکترونیکی Http://moshavereh.behzisti.gov.ir و وارد کردن تاریخ تولد و شماره ملی بچه ها نسبت به پر کردن پرسشنامه مربوطه اقدام نمایند.

وی اضافه نمود: پس از تکمیل پرسشنامه نتیجه غربالگری به والدین اعلام می گردد تا در صورت لزوم و داشتن علائم در بچه ها به مراکز مشاوره و پس از آن به روانپزشک معرفی شوند.

کارشناس پیشگیری از معلولیت و دفاتر مشاوره بهزیستی کیش یادآور شد: در سال های گذشته این غربالگری به صورت حضوری در مهدهای کودک اجرا می شد اما سال جاری به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مهدهای کودک سازمان بهزیستی اجرای غیر حضوری این طرح شروع نموده است.

وی با بیان اینکه شایع ترین اختلال دوران کودکی اضطراب است اضافه نمود: در بسیاری اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته و مانع تشخیص و مداخله به موقع می گردد.

فانی اضافه نمود: اختلال اضطراب کودکی پدیده ای گذرا نبوده و در صورت بی توجهی و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و یا منجر به افسردگی و سو مصرف مواد مخدر می گردد.

وی گفت: والدین باید توجه داشته باشد در صورت تداوم بیش از چهار هفته علائمی همچون دل درد، کابوس های شبانه و حالت تهوع کودک را به پزشک متخصص معرفی نمایند تا در صورت تشخیص این پزشک به روانشناس معرفی گردد.

فانی گفت: با تشخیص به موقع و طراحی مداخله به هنگام می توان به وسیله والدین و مربیان به بچه ها یاری کرد که چگونه اضطراب خود را کنترل نمایند و زندگی طبیعی داشته باشند.

کیش با 42 هزار نفر جمعیت از جزیره های استان هرمزگان با بیش از 91 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران طرح غربالگری اضطراب بچه ها در کیش شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح غربالگری اضطراب بچه ها در کیش شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید