خبر مهم رئیس اتاق اصناف درباره مالیات از تراکنش کارتخوان ها

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، رئیس اتاق اصناف تهران گفت: با پیشنهاد وزیر اقتصاد مقرر شد پیشنهاد کاهش مالیات از تراکنش های دستگاه کارتخوان واحد های صنفی به مجلس ارائه گردد.

خبر مهم رئیس اتاق اصناف درباره مالیات از تراکنش کارتخوان ها

به گزارش ایرنا، قاسم نوده فراهانی در مورد جلسه فعالان صنفی با وزیر اقتصاد، گفت: اصناف همیشه بر شفاف سازی مالیاتی تاکید دارند و سلامت مالیاتی و اخذ آن بر اساس قانون را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

وی اضافه نمود: موضوعی که در جلسه با وزیر اقتصاد مطرح شد اخذ مالیات از تراکنش های دستگاه های کارتخوان در واحد های صنفی است، زیرا هیچ آموزش و اطلاع رسانی درباره چگونگی اخذ مالیات به اصناف داده نشده است.

رئیس اتاق اصناف تهران شرح داد: ممکن است فردی منزل مسکونی خود را فروخته باشد و مبلغ آن را در حساب مربوط به دستگاه کارتخوان که در واحد صنفی خود دارد، واریز کند یا در دادوستد های بین همکاران خود مبالغی را رد و بدل کند که همه این موارد مبلغ تراکنش ها را افزایش می دهد.

نوده فراهانی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد برای جبران مواردی که به آن اشاره کردیم مالیات این تراکنش ها در سال 1399 تا 30 درصد تخفیف داده گردد تا اشتباهات جبران گردد، اما براساس قانون بودجه 1400، نمی توانیم مالیات تراکنش ها را تخفیف دهیم، مگر اینکه مجلس مصوب کند.

وی گفت: طرح وزیر اقتصاد با موافقت نمایندگان مجلس حاضر در جلسه همراه بود و مقرر شد نامه ای در این خصوص تهیه و برای رئیس مجلس ارسال گردد که در دستورکار مجلس قرار یگیرد و مالیات دستگاه های کارتخوان اصناف مورد بازنگری قرار گیرد.

رئیس اتاق اصناف تهران اضافه نمود: در این جلسه بعلاوه مقرر شد هر کدام اصناف اگر نسبت به مالیات مشخص شده اعتراض دارد، می توانند موارد را اعلام نمایند تا مسائل رفع گردد.

نوده فراهانی بیان نمود: بعلاوه در این جلسه اعلام شد که واحد های صنفی می توانند دو تا شماره حساب داشته باشند که یکی از آن به واریز دادوستد های واحد صنفی اختصاص یابد و دیگری نیز به حساب های شخصی فرد تعلق بگیرد و قابل رصد باشد تا در مورد مالیات اجحافی نگردد.

وی شرح داد: پیش از این واحد های صنفی که چهار میلیارد و 800 میلیون تومان فروش داشته اند، طبق روال گذشته می توانند مالیات خود را بپردازند و نسبت به سال گذشته افزایشی نخواهند داشت. عایدی های پنج تا 12 میلیارد تومان نیز 6 درصد افزایش مالیات خواهند داشت و از عایدی های بالای 12 میلیارد تومان نیز 12 درصد اخذ مالیات خواهند شد.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بعلاوه مدت تحویل اظهارنامه 15 روز تمدید شد و فعالان صنفی می توانند تا 15 تیرماه اظهارنامه خود را ارائه نمایند.

منبع: فرارو

به "خبر مهم رئیس اتاق اصناف درباره مالیات از تراکنش کارتخوان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر مهم رئیس اتاق اصناف درباره مالیات از تراکنش کارتخوان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید