خوراکی هایی که سردردتان را درمان می کنند

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، تحقیقات نشان می دهد که ایجاد تغییرات در رژیم غذایی می تواند تجربه سردردهای میگرنی را کاهش دهد.

خوراکی هایی که سردردتان را درمان می کنند

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها از وبلاگ توسعه دهنده ها به نقل از اسپوتنیک، سردرد یکی از رایج ترین و آزار دهنده ترین مسائل سلامتی است که بیش از 50 درصد از جمعیت بزرگسال جهان از آن رنج می برند وتقریبا سه چهارم آن ها افرادی هستند که بین 18 تا 65 سال سن دارند.

این اعداد و ارقام در گزارش وب سایت Bloodsky در سال 2020 منتشر شده است که نشان می دهد سردرد به دلایل مختلفی از جمله رژیم غذایی، سطح آب، محیط کار و خانه و همچنین سلامت عمومی انسان رخ می دهد.

مطالعات ذکر شده در این گزارش تایید می کند که متداول ترین انواع سردرد ها؛ میگرن، سردرد های تنشی و سردرد های سینوسی است.

براساس این گزارش در بیشتر موارد، سردرد ها نسبتاً بی خطر هستند؛ با این حال و در برخی موارد می تواند نشان دهنده مسائل جدی بهداشتی مانند سکته مغزی، تومور های مغزی یا آنوریسم باشد.

سردرد از چند طریق مانند رژیم غذایی مناسب قابل کنترل و تسکین است؛ به گونه ای که برخی غذا ها باعث بروز سردرد می شوند و برخی دیگر آن را درمان می کند.

خوراکی هایی که سردرد را درمان می کنند، به شرح زیر است:

موز: به دلیل غنی بودن از پتاسیم و منیزیم، متداول ترین و آسان ترین راه چاره برای مقابله با سردرد است؛ این میوه به حفظ تعادل خوب الکترولیت ها در بدن، آزاد سازی رگ های خونی و کاهش سردرد کمک می کند.

قهوه: اما به شرطی که به مقدار کم استفاده شود، زیرا نوشیدن آن می تواند برای برخی افراد سردرد ایجاد کند، در حالی که برخی از قهوه ها می توانند فوراً درد ضربان ضربان دار را درمان کنند. از آنجا که قهوه ادرار آور است، در صورت مصرف زیاد، باعث کمبود آب بدن می شود و ممکن است سردرد را افزایش دهد.

بادام: انواع بادام یکی از غذا های سالم برای سردرد هستند، زیرا سرشار از منیزیم بوده و با آرام کردن عروق خونی می توانند به آرامش سردرد کمک کنند.

سیب زمینی پخته: این غذا به خاطر غنای بالای پتاسیوم، یکی از بهترین غذا ها برای آرام کردن سردرد است.

اسفناج: سبزیجات برگ دار منبع غنی از منیزیم هستند و برای درمان میگرن فوق العاده مؤثرند. مطالعات نشان می دهد که منیزیم دارای خواص قوی در تسکین سردرد های میگرنی است. شما می توانید هنگام احساس سردرد ضربان دار، با خوردن یک فنجان اسفناج جوشانده آن را درمان کنید.

دانه های کتان: این دانه یک داروی محبوب برای درمان سردرد است زیرا سرشار از امگا 3 است و می تواند به کاهش درد مرتبط با میگرن کمک کند. بسکمک از سردرد ها فقط به دلیل التهاب ایجاد می شوند، بنابراین یک رژیم غذایی غنی از اسید های چرب امگا 3 می تواند به شما در آرام کردن سردردتان کمک کند.

کلم بروکلی: این نوع کلم یک منبع کم آلرژی و سرشار از منیزیم است که خوردن کلم آب پز یا بخارپز شده آن فلفل تند میگرن را تسکین می دهد.

شیر کم چرب: یکی از بهترین غذا هایی است که به کاهش سردرد کمک می کند، به خصوص اگر کمبود آب بدن علت این سردرد باشد.

ماهی های چرب: مانند ماهی قزل آلا و ماهی تن از بهترین غذا هایی هستند که به دلیل وجود اسید های چرب امگا 3 و ویتامین های گروه B مانند B6 و B12 می توانند به کاهش سردرد کمک کنند. به طور کلی، غذا های دریایی منبع غنی از اسید های چرب امگا 3 هستند که به کاهش تومور مغزی کمک می کنند.

نان تست شده: خوردن کربوهیدرات بسیار کم منجر به سردرد می شود، زیرا مغز و بدن گلیکوژن کافی دریافت نمی کنند که منجر به سردرد می شود؛ بنابراین لازم است با خوردن نان تست سبوس دار تعادل کربوهیدرات ها در بدن حفظ شود، زیرا افزایش کربوهیدرات های سالم باعث بهبود روحیه شما می شود.

خوردن غلات کامل و فیبردار نه تنها مقدار زیادی فیبر غذایی به شما می دهد، بلکه به کاهش سردرد در دوران قاعدگی برای خانم ها نیز کمک می کند.

اما غذا هایی که باعث بروز سردرد می شوند، به شرح زیر است:

کافئین: مصرف بیش از حد کافئین ممکن است احتمال بروز میگرن را در برخی افراد افزایش دهد. خوراکی های حاوی کافئین شامل قهوه، چای و شکلات هستند.

شیرین کننده های مصنوعی: این مواد غذایی مانند ساخارین، استو سولفام، آسپارتام، نووتام و سوکرالوز نیز یکی از دلایل بروز سردرد هستند. این شیرین کننده های مصنوعی در بیشتر غذا های فرآوری شده مانند کنسرو سبزیجات و تنقلات، شیرینی، محصولات لبنی کنسرو شده یافت می شود.

شکلات: مخصوصاً آن هایی که حاوی درصد کمی کاکائو هستند، به دلیل وجود مواد شیمیایی مانند تیرامین، بتا فنیل اتیل آمین و کافئین در برخی افراد میگرن ایجاد می کند. براساس مطالعات اجرا شده، شکلات دومین علت سردرد های میگرنی بعد از الکل است.

پنیر پیر: مانند پنیر فتا، پنیر پارمزان و پنیر آبی، چون این نوع از پنیر ها حاوی تیرامین هستند. تیرامین ماده ای شیمیایی است که در نتیجه تخریب پروتئین ایجاد می شود.

سس سویا: سس گوجه فرنگی، گوشت فرآوری شده، میسو و تمپه، که حاوی MSG مونو سدیم گلوتامات هستند.

گوشت های فرآوری شده: مانند سوسیس و کالباس زیرا برای حفظ رنگ خود با نیترات پوشانده می شوند و هنگام خوردن، اکسید نیتریک را در خون آزاد می کنند که تصور می شود رگ های خونی مغز را گسترش داده و منجر به سردرد های شدید می شود.

غذا های منجمد: این مطالعه می گوید که خوردن غذا های منجمد مانند بستنی در بیشتر افراد منجر به سردرد می شود.

غذا های شور: مانند ماکارونی سریع پز، چیپس سیب زمینی، آجیل، سس های سالاد چاشنی و ... ممکن است حاوی مواد نگهدارنده مضر باشند و در برخی افراد سردرد ایجاد کند.

غذا های ترش و تخمیر شده: مانند سبزیجات و میوه های ترشی، کیمچی و کومبوچا، زیرا حاوی مقادیر زیادی تیرامین و هیستامین هستند که ممکن است در برخی افراد سردرد ایجاد کند.

منبع: جام جم آنلاین

به "خوراکی هایی که سردردتان را درمان می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی هایی که سردردتان را درمان می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید