دانشگاه فردوسی رتبه نخست در جذب دانشجویان خارجی را کسب کرده است

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در وزیر علوم در آیین گرامیداشت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشگاه فردوسی رتبه دوم دانشگاه های جامع کشور را دارد و دارای رتبه اول جذب دانشجویان خارجی است.

دانشگاه فردوسی رتبه نخست در جذب دانشجویان خارجی را کسب کرده است

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ توسعه دهنده ها، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری چهارشنبه شب، 13 آذرماه در آیین گرامیداشت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشگاه فردوسی یکی از دانشگاه های بزرگ و پیروز کشور است که شاخص های بالایی را کسب کرده و رتبه دوم دانشگاه های جامع کشور را دارد و در برخی شاخصه ها از جمله جذب دانشجویان خارجی دارای رتبه اول است.

غلامی در این آیین بر نقش انکارناشدنی استان خراسان رضوی در تاریخ تمدن، فرهنگ، عرفان، شعر و علوم سرزمین ایران اشاره کرد و اضافه نمود: خراسان خطه نام آوران تاریخ سهم مهمی در حوزه های مختلف علم، ادب، عرفان و علوم تاریخ تمدن ایران دارد و خراسانیان در گذشته در زمینه های مختلف تاریخ ساز بوده و امروز نیز به همت اندیشمندان، صاحب نظران و جوانان فرهیخته همچنان بخش مهمی از بار افتخارآفرینی این سرزمین را بردوش دارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: وجود مرقد مطهر امام هشتم (ع) نیز خیل عظیمی از دلدادگان ائمه اطهار (ع) را به این سو می کشد و گرامیداشت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه فردوسی رخداد فرخنده ای است که در این خطه اتفاق افتاده و امیدواریم استادان، دانشجویان و سرمایه های متعدد این استان بهره های وافی و کافی از علم و دانش برای سرزمین عزیزمان داشته باشند.

وی گفت: خوب است که چنین مراسمی برگزار شود تا جوانان از صبغه تاریخی علم و فرهنگ و ادب در سرزمین ما آگاه شوند، کشور ایران سابقه علمی طولانی دارد و جندی شاپور اولین دانشگاه جهان در 1850 سال پیش در ایران موجودیت یافت، این مرکز علمی پرآوازه به گواهی تاریخ از گستردگی و کثرت و تنوع بسیار در علوم مختلف و دانشمندان بلند مرتبه برخوردار بود و از ملیت های مختلف برای کسب علوم گوناگون به آن رجوع می کردند که شاید یکی از دلایل شکوفایی علم و دانش در ایران بعد از اسلام همین صبغه تاریخی باشد.

غلامی اضافه نمود: در این مرکز دانشمندانی از قبیل ابوعلی سینا تربیت شد که هنوز هم در علوم پزشکی و عقلی به این شخصیت در سراسر جهان افتخار می شود، فارابی، عمرخیام، عطار و سایر عرفا نیز در این خطه پرورش یافتند و ما باید تلاش کنیم این سیر نخبه پروری در این سرزمین پر استعداد ادامه یابد.

وی با بیان اینکه دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد 2 دانشگاه مهم کشور هستند، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز جزو دانشگاه های برتر کشور به شمار می رود و ظرفیت ارائه انواع خدمات از این دانشگاه منشاء اثر بوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه فردوسی مشهد در این هفتاد سال استادان، دانشمندان و علمای فراوانی را به خود دیده و تربیت کرده است، استادان گرانقدری همچون دکتر علی شریعتی، آشتیانی و شفیعی کدکنی دانش آموخته این دانشگاه بزرگ و کهن هستند لذا باید تلاش کنیم که این رویه حفظ شود و استادان گرانقدر برای ساخته شدن شخصیت های علمی مورد نیاز آینده کشور همت کنند.

وی ادامه داد: ما در این دانشگاه استعداد های بسیار داریم که استادان باید با تربیت بهینه آن ها تلاش کنند انقطاع نسل بزرگان علمی سرزمین اتفاق نیفتد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانشگاه فردوسی رتبه نخست در جذب دانشجویان خارجی را کسب کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه فردوسی رتبه نخست در جذب دانشجویان خارجی را کسب کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید