درخواست همسایگان مالی برای انتقال قدرت به دولت موقت

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، کشورهای غرب آفریقا به خونتای مالی گفته اند که باید بلافاصله قدرت را به دولت گذار تحت رهبری غیرنظامیان تحویل دهد و ظرف یکسال انتخابات برگزار کند.

درخواست همسایگان مالی برای انتقال قدرت به دولت موقت

به نقل از خبرگزاری رویترز، خونتای اقتصادی 10 روز پیش کنترل امور در این کشور را به دست گرفت و با بازداشت ابراهیم بوباکار کیتا، رئیس جمهوری وی را مجبور به استعفا کرد.

پس از این اقدام، انجمن اقتصادی کشورهای غرب آفریقا موسوم به اکوواس از خونتای اقتصادی خواسته تا هر چه سریعتر اقدام به برگزاری انتخابات و انتقال قدرت به دولتی غیرنظامی کند و متعهد شده تا به تدریج تحریم ها را لغو کند اگر که رهبران کودتا به درخواست های این انجمن پایبند بمانند.

اکوواس عضویت اقتصادی را به حالت تعلیق درآورده، مرزها را به روی این کشور بسته و کمک های اقتصادی را پس از کودتا متوقف کرده است.

این انجمن روز جمعه بار دیگر بر موضع خود تاکید کرد و علت آن را بی ثباتی دامنه دار در اقتصادی و احتمال تضعیف اقدامات و مبارزه ها علیه شبه نظامیان در این کشور و در منطقه ساحل دانست.

محمدو ایوسوفو، رئیس جمهوری نیجر که کشورش اکنون ریاست اکوواس را برعهده دارد، گفت، رئیس جمهوری و نخست وزیر انتقالی اقتصادی بایستی از میان غیرنظامیان باشند و باید از شرکت در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری آینده منع شوند. همچنین هیچ نهاد نظامی نباید بر ریاست جمهوری دولت انتقالی نظارت و نفوذ داشته باشد.

اکوواس همچنین خواستار تشکیل سریع دولتی شده که بتواند با چالش های جدی که اقتصادی با آن روبروست، مقابله کند و این کشور را آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ظرف 12 ماه کند.

در همین حال، جبریلا مایگا، سخنگوی خونتا گفته که رهبران آن هنوز باید تصمیم های گرفته شده از سوی اکوواس را بررسی کنند.

خونتا روز جمعه همچنین در بیانیه ای گفت که احزاب سیاسی اقتصادی شامل ائتلاف حاکم کیتا و گروه هایی از جامعه مدنی قرار است امروز (شنبه) نشستی را برای بررسی سازماندهی یک انتقال برگزار کنند.

رئیس جمهوری نیجر گفته، رهبران منطقه ای غرب آفریقا قرار است هفتم سپتامبر بار دیگر در پایتخت نیجر گردهم آیند و به بررسی و ارزیابی اوضاع در اقتصادی و انجام اقدامات لازم بپردازند.

کننده جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا در سفر خود به منطقه گفت که دوره انتقال باید حداکثر یک سال باشد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "درخواست همسایگان مالی برای انتقال قدرت به دولت موقت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست همسایگان مالی برای انتقال قدرت به دولت موقت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید