راه اندازی سامانه توان ایران در آینده نزدیک

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، معاون امورصنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از راه اندازی سامانه توان ایران برای خوداظهاری در آینده ای نزدیک اطلاع داد و گفت: سایر سامانه های مرتبط با این موضوع نیز در زیر مجموعه این سامانه قرار خواهند گرفت.

راه اندازی سامانه توان ایران در آینده نزدیک

به گزارش خبرنگار ، فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با جمعی از فعالان صنعتی و معدنی استان کرمان گفت: با جدیت در مقابل واردات کالا ها و محصولاتی که مشابه آن در داخل فراوری می شوند و یا امکان فراوری آن ها وجود دارد، می ایستیم.

وی با تاکید بر اینکه در بحث حمایت از فراوری داخلی جدیت داریم، گفت: در شرایط تحریم برای حفظ فراوری و رونق آن استراتژی هایی داریم که گاهی آن ها را اطلاع رسانی نمی کنیم، اما در جریان مسائل و مسائل حوزه فراوری هستیم.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایط تحریم ممکن است برنامه های کشور سخت و سخت گردد و هزینه ها افزایش یابد، اما تحریم ها هیچ گاه نمی تواند فراوری را متوقف کند.

مقیمی، در ادامه به راه اندازی سامانه توان ایران برای خوداظهاری در فراوری با مشخصات فنی و ارائه احتیاج های صنعتی و معدنی در آینده ای نزدیک اطلاع داد و گفت: سایر سامانه های مرتبط با این موضوع نیز در زیر مجموعه این سامانه قرار خواهند گرفت.

رئیس اتاق کرمان نیز در ادامه این نشست به مسائل حوزه فراوری اشاره نمود و گفت: در بحث تهاتر اعلام می نمایند که هر کس از دولت طلبکار است در فرآیند بسیار پیچیده ای تهاتر انجام دهد، اما در مقابل افراد برای پرداخت بدهی مالیاتی خود باید 25 درصد بدهی را به صورت نقد بپردازند تا بتوانند مابقی آن را تهاتر نمایند.

سیدمهدی طبیب زاده، گفت: برای کاهش مصرف برق در پیک بار، خاموشی را به فراوری تحمیل می نمایند و همچنین برای افزایش سهم درآمد های مالیاتی، سهم استان ها را بالا می برند در حالی که هیچ درآمدی بیشتر نشده است.

وی اضافه نمود: درخواست بخش خصوصی تصویب قانون و تدوین لایحه ای با اختیارات ویژه در شورای سه قوه است تا فراوری بتواند سر پا بایستد.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "راه اندازی سامانه توان ایران در آینده نزدیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه توان ایران در آینده نزدیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید