شروع بازسازی و نجات بخشی بنای تاریخی کارخانه پنبه جاجرم

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، ایسنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر گشته، شروع بازسازی و نجات بخشی بنای تاریخی کارخانه پنبه جاجرم صورت پذیرفت.

شروع بازسازی و نجات بخشی بنای تاریخی کارخانه پنبه جاجرم

طالبی، سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان جاجرم اظهار کرد: عملیات بازسازی و نجات بخشی قسمتی از بنای تاریخی کارخانه پنبه پاک کنی جاجرم با اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

وی تأکید کرد: کارخانه پنبه جاجرم یکی از اولین نمونه های کارخانه پنبه در کشور است که تا به امروز ساخته شده که حجم بسیار بالای پنبه تولید در منطقه را فرآوری و به بخش های دیگر کشور صادر میکرد.

طالبی گفت: با توجه به گذشت تقریباً یک سده از ساخت اثر، بنا هنوز استوار و پابرجا است که نمادی از دوران آغاز میراث صنعتی در کشور است که با انجام نماسازی داخل و محوطه سازی فضای بیرونی می تواند دوباره مورد استفاده قرار بگیرد و سبک معماری و سازه ای منحصر بفرد خود را به نمایش بگذارد. لذا ثبت آن در فهرست آثار ملی به عنوان اولین قدم در جهت حفظ و نگهداری آن بسیار مهم است.

بنای کارخانه پنبه جاجرم به عنوان میراث صنعتی به دلیل شأن ملی و تاریخی به شماره 32836 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: همگردی

به "شروع بازسازی و نجات بخشی بنای تاریخی کارخانه پنبه جاجرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بازسازی و نجات بخشی بنای تاریخی کارخانه پنبه جاجرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید