بازسازی، نوسازی و تعمیرات ساختمان

آب انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت حیدریه کشف شد

علی محمدی 8 فروردین در جمع حبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: حین انجام عملیات بازسازی و ساماندهی سرای تاریخی امین، بقایای آب انباری تاریخی کشف شد که بررسی های کارشناسی و مستندسازی آن در دست اقدام است.

9 فروردین 1403

شروع بازسازی و نجات بخشی بنای تاریخی کارخانه پنبه جاجرم

ایسنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر گشته، شروع بازسازی و نجات بخشی بنای تاریخی کارخانه پنبه جاجرم صورت پذیرفت.

24 مرداد 1402

حنای یزد همواره رنگ می دهد!، کوچه مازاری ها

خبرنگاران: در خیابان کاشانی یزد، کوچه ای هست که نامش توجه هر تازه واردی را به خود جلب می نماید: کوچه مازاری ها.

4 تیر 1402

تماشای ترامپ در مکان و وضعیتی باورنکردنی ، عکس

ایسنا نوشت: به نظر برخی از کاربران، در میان تصاویر خلق شده از طریق هوش مصنوعی تصویر دونالد ترامپ واقع بینانه ترین عکسی است که بدبختی و فقر را بر تن یک انسان به تصویر کشیده است.

30 فروردین 1402

کدام مسائل جسمی با روزه گرفتن رفع می گردد؟

روزه گرفتن فواید بسیاری را برای سلامتی، درمان و زیبایی به همراه دارد؛ از فواید روزه گرفتن می توان به استراحت دستگاه گوارش، کاهش قند خون، یاری به کاهش وزن و پاکسازی پوست اشاره نمود.

14 فروردین 1402

معرفی جاذبه های گردشگری اکوادور در آمریکای جنوبی

در این مطلب از جاذبه های گردشگری اکوادور و منطقه ها دیدنی اکوادور برایتان گفته ایم. اکوادور واقعا کوچک مجموعه ای از فرهنگ های بومی، معماری استعماری، چشم انداز های دیدنی و جنگل های بارانی متراکم، یکی از مجذوب کننده ترین کشورها در آمریکای جنوبی است. حاشیه...

16 دی 1401

اعلام تصمیم نهایی برای واگذاری سایپا و ایران خودرو ، مجوز واگذاری پارس خودرو صادر شد

طبق صورت جلسه الزامات واگذاری در شرکت های ایران خودرو و سایپا که در تاریخ 14 آذرماه تهیه شده سهام تودلی ایران خودرو و سایپا باید تا سرانجام امسال واگذار گردد. بعلاوه رییس کل سازمان خصوصی سازی از صدور مجوز واگذاری شرکت پارس خودرو اطلاع داد.

16 آذر 1401

16 فیلمی که بعد از سریال شی هالک در دنیای مارول منتشر خواهند شد

فصل اول سریال شی هالک: وکیل دادگستری به انتها رسید، اما دنیای سینمایی مارول ادامه دارد و فیلم های زیادی قرار است بعد از این مجموعه تلویزیونی منتشر شوند.

1 آبان 1401

خرید ارزان و شگفت انگیز از مراکز خرید آنتالیا

آنتالیا و استانبول دو مقصد منتخب مسافرتی برای ایرانیان و از قطب های اصلی جهانگردی ترکیه می باشد. آنتالیا به دلیل آب و هوای گرم و دلپذیر و ساحل شنی زیبایی که دارد هر ساله جهانگردان و جهانگرد های زیادی از کشورهای مختلف جهان را جذب خود می کند. نکته قابل توجه...

12 شهریور 1401

فهرست هتل های مقرون به صرفه اصفهان!

اصفهان یکی از نماد معماری ایرانی - اسلامی در کشور و بلکه دنیا است. آثار تاریخی زیادی در این شهر به چشم می خورند که هر یک مربوط به دوره ای خاص و حکومت های متفاوت بوده اند.

9 شهریور 1401

چرا بازسازی گنبد مسجد امام به فاجعه تبدیل شد؟

یک طراح و مجری پروژه های معماری اسلامی با اشاره به مفقود بودن مؤلفه های اصلی بازسازی در جریان بازسازی گنبد مسجد امام گفت: بازسازی کنندگان این بنا فاقد تخصص و مهارت و سابقه کافی در این زمینه بودند.

25 مرداد 1401

کشف پروتئینی که به روش کاملاً جدیدی از پیشرفت دیابت نوع 2 جلوگیری می نماید ، امیدهای تازه ، آیا در یکی دو دهه آینده دیابت با روش های مولکولی و ژنی درمان خواهد شد؟

بر اساس پژوهشی که به وسیله محققان دانشکده پزشکی آیکان در مانت ساینای اجرا شده، مکانیسم مولکولی تازه ای کشف شده که می تواند از مقاومت به انسولین در بیماران دیابتی نوع 2 جلوگیری کند. این تحقیق نشان می دهد که تغییر شیوه بیان یک پروتئین خاص می تواند از سلول...

15 مرداد 1401

راهنمای خرید خانه نوساز ، 1

هیچ چیز به مقدار خرید یک خانه نوساز هیجان انگیز نیست. خانه نوساز نه تنها به خاطر به روز بودن لوازم به کار رفته در آن و تمیزی و تازگی اش، بلکه به خاطر حس مالکیت فوق العاده ای که به خریدار می دهد هواداران زیادی دارد. اما واقعیت این است که خرید چنین خانه ای...

7 مرداد 1401

علاقه مند به توسعه تعامل با مهندسین یزدی و ایرانی هستیم

خبرنگاران/یزد سفیر اتریش با تاکید بر اینکه تعاملات فرهنگی از اهداف و اولویت های سیاست خارجه اتریش است، گفت: این تعاملات را محدود به برگزاری نمایشگاه آثار اتو واگنر نخواهیم کرد بلکه علاقه مند به توسعه تعامل با مهندسین، دانشمندان و فعالین یزد و ایران...

7 خرداد 1401

آتش سوزی بزرگ نزدیک موزه اورسی پاریس

منابع خبری از آتش سوزی گسترده نزدیک موزه اورسی پاریس و محل اقامت سفیر آلمان خبر می دهند.

2 اردیبهشت 1401

خسارت 8.5 میلیارد تومانی سیلاب جنوب به 8 اثر تاریخی هرمزگان

خبرنگاران: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: بارش های سیل آسای اخیر حدود 85 میلیارد ریال خسارت به آثار تاریخی این استان وارد کرد.

26 فروردین 1401

آشنایی با معبد زیبای کی گومپا در هند

این معبد بزرگترین و قدیمی ترین معبد در منطقه لاهول و اسپیتی و مرکز آموزش های مذهبی کشیش های بودایی (لاما) است. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره این معبد ارائه می شود.

17 دی 1400

این پرونده جنایی را از دست ندهید

اگر علاقه مند به داستان های جنایی هستید حتما کتاب پرونده کولینی را بخوانید. نوشته ای درخشان در ژانر جنایی که یکی از جنایی نویسان مشهور آلمانی به نام فردیناند فون شیراخ آن را به نگارش درآورد و پیروز شد با این کتاب، به یکی از پرفروش ترین نویسندگان آلمانی...

9 دی 1400

حضور شهردار تهران در منطقه 20 و حرم حضرت عبدالعظیم

شهردار تهران در اولین گام از سلسله بازدیدهای هفتگی خود از منطقه ها مرکز به منطقه 20 تهران رفت.

5 آذر 1400

راهداران در راه های کوهستانی از 15 آبان مستقر می شوند

تهران (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای زنجان می گوید200 کیلومتر آزادراه های زنجان-قزوین و زنجان-تبریز به عنوان کریدور شرق به غرب و راه ترانزیتی اروپا و همین طور 188 کیلومتر راه کوهستانی برف گیر شدید، مسیرهای حساس زمستانی این استان به شمار می فرایند.

4 آذر 1400
تعداد: (27)