لاوروف در نشست خبری: به تحرکات ناتو پاسخ می دهیم

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه تاکید نمود، مسکو خواهان ارتقای روابط با ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا است اما قصد ندارد فعالیت های ناتو در نزدیکی مرزهایش را بدون پاسخ بگذارد.

لاوروف در نشست خبری: به تحرکات ناتو پاسخ می دهیم

سرگئی لاوروف در کنفرانس خبری در مسکو تاکید نمود: ما همچنان مایل به احیای روابط عادی با ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا بر پایه برابری و سازش متقابل هستیم. قطعا ما به واکنش به فعالیت های نظامی شدت یافته ناتو و استقرار زیرساخت نظامی آنها در نزدیکی مرزهای روسیه ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مقام های روسیه مکررا با ابراز نگرانی نسبت به فعالیت های ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه تاکید دارند که آنها تهدیداتی واقعی علیه امنیت روسیه هستند و نقض قانون روابط روسیه - ناتو است که استقرار حجم چشمگیری از نیروها در اراضی کشورهای عضو جدید را منع می نماید.

سرگئی لاوروف همچنین تاکید نمود، روسیه آمادگی دارد تا برای نجات معاهده قوای هسته ای میان برد موسوم به آی ان اف، به رغم مسائل متعدد همکاری کند و امید دارد واشنگتن رویکردی مسوولانه در قبال پیمان های کنترل تسلیحاتی اتخاذ کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین درباره اظهارات مداخله جویانه آمریکا و صحبت از گزینه نظامی آمریکا علیه ونزوئلا ابراز نگرانی کرد. او دولت واشنگتن را به حمایت از اپوزیسیون ونزوئلا متهم کرد تا از مذاکرات با دولت ممانعت به عمل آورد.

لاوروف در کنفرانس خبری سالانه تاکید نمود، رویکرد آمریکا در قبال ونزوئلا نشان دهنده کوشش های ایالات متحده برای تضعیف دولت های سراسر دنیا است که تمایلی برای ادامه کار آنها ندارد. او همچنین از ناکامی گفت وگوها میان دولت و اپوزیسیون ونزوئلا که ناشی از نفوذ ایالات متحده بر تعدادی خاص از مخالفان است، ابراز تاسف کرد. لاوروف گفت: در واقع این نفوذ موجب عدم سازش اپوزیسیون ونزوئلا شده است. این عمیقا مایه تاسف است.

52311

منبع: خبرآنلاین

به "لاوروف در نشست خبری: به تحرکات ناتو پاسخ می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف در نشست خبری: به تحرکات ناتو پاسخ می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید