ریابکوف: طرح پیشنهادی روسیه برای تعلیق استقرار موشک در اروپا همچنان روی میز است

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد، ابتکار کشورش در خصوص تعلیق متقابل استقرار موشک های میان برد و کوتاه برد در اروپا هنوز به قوت خود باقی است و کشورهای غربی نباید آن را کنار بگذارند.

ریابکوف: طرح پیشنهادی روسیه برای تعلیق استقرار موشک در اروپا همچنان روی میز است

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی تاکید نمود: به عنوان اولین گام من از همکارانمان در ناتو دعوت می کنم تا به این موضوع بپردازند که چگونه می توانند این تعلیق یکجانبه روسیه در قبال استقرار چنین سیستم هایی را تبدیل به اقدامی دوجانبه، متقابل و قابل راستی آزمایی نمایند. پیشنهادات ما روی میز هستند، لطفاً از آنها چشم پوشی نکنید.

وی تاکید نمود، همه به ضمانت های امنیتی احتیاج دارند به همین علت ضروری است قبل از اینکه خیلی دیر گردد به توافق برسیم.

وی اضافه نمود: از گفتن اینکه روسیه چیز دیگری می خواهد دست بردارید. ما می خواهیم امنیت را به وسیله کنترل تسلیحات، اقدامات اعتمادساز و راستی آزمایی تقویت کنیم. اگر نمی خواهید این کار را انجام دهید، پس پاسخ ما هم متفاوت خواهد بود.

از سوی دیگر ریابکوف در نشستی آنلاین گفت که مسکو از کشورهای ناتو می خواهد تا موضوع تضمین های امنیتی متقابل را تا حد امکان جدی بگیرند.

او بیان نمود: ما در این راستا قدم می گذاریم و این راستای است که باید به سرعت طی گردد. فعلا زمان برای ارزیابی شانس کسب تضمین های امنیتی، که از نظر ما باید تضمین های امنیتی و نه وعده های توخالی و ادبیات مبهم و بی معنی تلقی گردد، نا مناسب و خیلی زود است.

او اظهار داشت: از نظر تاریخی، پس از یک دوره زمانی نسبتاً کوتاه، متوجه خواهیم شد که آیا همکاران ما (در ناتو) در خصوص آنچه اکنون در خصوصش صحبت می کنیم جدی هستند یا خیر.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پیشتر از ناتو خواسته بود تا مذاکراتی را شروع نموده تا به روسیه ضمانت های امنیتی قابل اعتماد و بلندمدت بدهد. پوتین گفت که مسکو در گفت وگوهایش با واشنگتن و متحدانش بر تهیه توافق نامه های ملموس که توسعه بیشتر ناتو به سمت شرق یا استقرار سامانه های تسلیحاتی تهدید آمیز در نزدیکی خاک روسیه را رد کند، تاکید خواهد نمود. این رهبر روسیه گفت که مسکو به تضمین های الزام آور قانونی احتیاج دارد زیرا غرب به تعهدات شفاهی قبلی خود عمل ننموده است.

پوتین و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش در هفتم دسامبر یک تماس ویدیویی دو ساعته داشتند و در این تماس توافق کردند تیم های خود را موظف نمایند تا درباره این مساله و سایر مسائل دیگر رایزنی را شروع نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ریابکوف: طرح پیشنهادی روسیه برای تعلیق استقرار موشک در اروپا همچنان روی میز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: طرح پیشنهادی روسیه برای تعلیق استقرار موشک در اروپا همچنان روی میز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید