والدین آموزش مجازی را جدی بگیرند تا فرزندان در کلاسهای آنلاین بازیگوشی نکنند

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، یک روانشناس با اشاره به بازیگوشی و بی توجهی دانش آموزان در کلاسهای مجازی، گفت: بعضا بعضی والدین می گویند وقتی آموزشها آنلاین هست دیگر احتیاجی به تهیه اقلام مورد احتیاج آموزش اعم از دفتر و لوازم تحریر نیست، در حالی که همین نگرش والدین و کم اهمیت دانستن آموزش آنلاین باعث می گردد فرزندان هم نسبت به آموزش مجازی بی توجه شده و آن را سبک بشمارند.

والدین آموزش مجازی را جدی بگیرند تا فرزندان در کلاسهای آنلاین بازیگوشی نکنند

شبنم طلوعی در گفت وگو با وبلاگ توسعه دهنده ها، در آستانه بازگشایی مدارس و با اشاره به گله بعضی والدین نسبت به جدی نگرفتن آموزش آنلاین به وسیله فرزندان، اظهار کرد: والدین باید تمام اقداماتی که برای آغاز سال تحصیلی حضوری در سالهای قبل اعم از تهیه دفتر و لوازم تحریر و... انجام می دادند را در آغاز سال تحصیلی آنلاین هم با همان اهمیت و حساسیت انجام دهند. والدین باید آموزش آنلاین را جدی گرفته و با همان توجهی که نسبت به آموزش حضوری فرزندان داشتند، وسایل مورد احتیاج برای آموزش آنلاین را تهیه نمایند تا فرزندان متوجه شوند تفاوتی میان آموزش آنلاین و حضوری وجود ندارد.

این روانشناس در ادامه با اشاره به تقلب دانش آموزان در کلاسهای آنلاین و به خطر افتادن سواد دانش آموزان، اضافه نمود: والدین باید اهمیت آموزش آنلاین را برای فرزندان خود شرح دهند. حتی مدارس می توانند پیش از آغاز رسمی سال تحصیلی جلساتی تحت اسم مزایا و معایب کلاسهای آنلاین برگزار نمایند و راهکارهایی برای کنار آمدن دانش آموزان با این نوع آموزش ارایه دهند.

طلوعی با بیان اینکه بی شک به علت تازگی تدریس آنلاین برای دانش آموزان که اکنون دو سال است آن را تجربه می نمایند بسیاری از دانش آموزان به تدریس آنلاین به اسم فرصتی برای فرار از درس نگاه می نمایند، با تاکید به اهمیت استراحت میان کلاسهای آنلاین در فهم بهتر مطالب درسی، توضیح داد: استراحت میان کلاسهای آنلاین از جمله موارد ضروری محسوب می گردد چراکه در حین آموزش ارتباطی میان دانش آموزان و تنوعی که در کلاسهای حضوری شاهد آن بودیم وجود ندارد و از این رو استراحت برایشان ضروری است. از سوی دیگر به علت نگاه دائم چشم ها بر صفحه مانیتور گوشی یا تب لت چشم دانش آموزان هم به سرعت خسته می گردد و برای جلوگیری از آن ضروری است استراحتی میان کلاسهای آنلاین وجود داشته باشد.

این روانشناس با اشاره به تغییر و تحولاتی که در عرصه آموزش ایجاد شده است و با تاکید بر لزوم استفاده از تکنولوژی های نوین در عرصه آموزش، تلفن همراه را یکی از اصلی ترین عناصر آموزش مجازی دانست و درباره چگونگی مقدار ساعاتی که فرزندان می توانند از تلفن همراه استفاده نمایند، شرح داد: والدین باید در خصوص اینکه چه ساعت هایی گوشی تلفن همراه را برای آموزش در اختیار فرزندان خود قرار دهند و چه ساعاتی آن را از فرزند خود بگیرند برنامه ای داشته باشند و آن را جزء قوانین خانه خود لحاظ نمایند. والدین می توانند هنگام وابستگی شدید فرزندان به تلفن همراه محدودیت های صحیحی برای مقدار استفاده فرزندان از تلفن همراه در نظر بگیرند.

وی با ذکر مثالی ادامه داد: برای مثال والدین می توانند یک روز در هفته را برای تمام اعضای خانواده به روز بدون تلفن همراه اختصاص دهند و با انجام فعالیت های سرگرم نماینده خانوادگی به کودک و نوجوان یادآوری نمایند که بدون تلفن همراه هم می توان از لحظات لذت برد. یا اینکه در هنگام افت تحصیلی فرزند، از تلفن همراه به اسم ابزاری برای کسب نمره خوب در دروس مدرسه استفاده نمایند تا فرزند در صورت موفقیت در دروس خود بتواند ساعات بیشتری از تلفن همراه استفاده کند.

این روانشناس در عین حال این را هم گفت که والدین برای جلوگیری از وابستگی شدید بچه ها و نوجوانان به تلفن همراه می توانند قانونی در خانه خود اعمال نمایند که به واسطه آن پس از ساعت معینی از شب، استفاده از تلفن همراه ممنوع باشد.

طلوعی در خاتمه سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی تازه و لزوم خواب به موقع دانش آموزان به ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی و کلاس اولی، تاکید نمود: زمان خواب برای بچه ها به معنای زمان تنهایی، سکوت، تاریکی و بی تحرکی است و از این رو با روشهای مختلف مثل گرسنگی، رفتن به دستشویی و.. سعی در به تعویق انداختن زمان خواب دارند. بنابراین والدین باید معنای خواب را با روشن کردن چراغ خواب، خواندن قصه پیش از خواب و... برای کودک تغییر دهند. بعلاوه سعی نمایند فرزندشان یک ساعت پیش از خوابیدن تلویزیون دیدن نکند و بازی کامپیوتری انجام ندهد تا سطح هیجاناتش کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "والدین آموزش مجازی را جدی بگیرند تا فرزندان در کلاسهای آنلاین بازیگوشی نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والدین آموزش مجازی را جدی بگیرند تا فرزندان در کلاسهای آنلاین بازیگوشی نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید