وزیرخارجه آمریکا:به ترکیه برای حمله به سوریه چراغ سبز نشان ندادیم

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها به از پی بی اس، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در گفتگویی اعلام نمود که واشنگتن به ترکیه برای حمله به سوریه چراغ سبز نشان نداده است.

وزیرخارجه آمریکا:به ترکیه برای حمله به سوریه چراغ سبز نشان ندادیم

وزیرخارجه آمریکا همچنین تصمیم ترامپ برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال سوریه را برای دور کردن این نیروها از منطقه پرخطر عنوان نمود.

پمپئو در عین حال در این تبادل نظر از تجاوز ترکیه به شمال سوریه به صورت ضمنی دفاع کرد و مدعی شد که ترکیه نگرانی های امنیتی مشروعی دارد که باید به آن توجه کرد.

با وجود هشدارهایی که بسیاری در داخل آمریکا نسبت به امکان بازگشت داعش مطرح نموده اند، اما وزیرخارجه ترامپ در ادامه ادعاهایش نگرانی های گسترده از احتمال پیدایش مجدد داعش در سوریه را غیر واقعی عنوان و آن را رد کرد.

ادعاهای وزیر خارجه آمریکا در شرایطی مطرح شده که شب گذشته ترکیه حمله زمینی خود به شمال سوریه را شروع کرد و اردوغان نیز این حملات را در حساب کاربری خود تائید کرد.

حمله ترکیه به شمال سوریه پس از آن انجام شد که چند روز پیش از آن کاخ سفید با اعلام خروج نیروهای خود از شمال سوریه خاطرنشان کرد که در حمله ترکیه به شمال سوریه دخالت نخواهد کرد.

موضوعی که با نقدها گسترده در محافل آمریکایی روبرو شده و بسیاری این موضع گیری ترامپ را به منزله چراغ سبز در برابر حمله ترکیه به شمال سوریه عنوان نمودند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "وزیرخارجه آمریکا:به ترکیه برای حمله به سوریه چراغ سبز نشان ندادیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیرخارجه آمریکا:به ترکیه برای حمله به سوریه چراغ سبز نشان ندادیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید