کردستان عراق، ولخرجی رسانه ای سرکنسول آمریکا در اربیل، تحرکات داعشی ها در ارتفاعاتقره چوغ

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، اختصاص بودجه یکصد هزار دلاری کنسولگری آمریکا در اربیل با هدف آموزش روزنامه نگاران و فعالین رسانه ای، اظهارات یک مقام امنیتی درباره حضور هزاران تروریست داعشی و ادامه کوشش های تشکیل ائتلاف کردستانی از سوی نچیروان بارزانی از جمله خبرهای این منطقه است.

کردستان عراق، ولخرجی رسانه ای سرکنسول آمریکا در اربیل، تحرکات داعشی ها در ارتفاعاتقره چوغ

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ توسعه دهنده ها، با انتصاب استیون فیگن به عنوان سرکنسول آمریکا در اربیل، رسانه های اقلیم کردستان عراق یکی از عرصه هایی بوده است که وی در راستای سیاست های ضد ایرانی خود مدام در پی بهره برداری از آن بوده است. با هزینه هایی که فیگن در این راه متحمل شده است متاسفانه شماری از رسانه های وابسته این منطقه در راستای سیاست های سیاه نمایی اوضاع داخلی ایران و ایران هراسی در سطح منطقه به ویژه عراق گام برمی دارند.

سرکنسول آمریکا این بار با اختصاص بودجه نزدیک به 100 هزار دلاری به دو مرکز دفاع از حقوق روزنامه نگاران (METRO) و توسعه مدنیت (CDO) در اقلیم کردستان عراق با هدف آموزش شماری از روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای این منطقه از پروژه جدید رسانه ای خود رونمایی نموده است، پروژه ای که با اجرایی شدن آن باید منتظر مراحل بعدی در آینده بود، بدین معنی که آموزش دیدگان سیاست های رسانه ای آمریکا در اقلیم کردستان عراق به گونه ای باید فرمانبدار فیگن و اوامری باشند که از ساختمان کنسولگری برای آنها صادر می گردد.

حضور چند هزار نفری تروریست های داعش در ارتفاعات قره چوغ

یک مقام امنیتی کردستان عراق از حضور 4 الی 5 هزار نفر از تروریست های داعش در ارتفاعات قره چوغ مخمور خبر داده است.

لاهور شیخ جنگی مسئول نهاد اطلاعاتی اتحادیه میهنی کردستان عراق در اظهاراتی اعلام نموده است که ائتلاف بین المللی به اصطلاح علیه داعش در مراحل نهایی از عملیات نابودی این گروه تروریستی طفره رفته و پرونده داعش همچنان در عراق مفتوح مانده است که خطری بالقوه برای این کشور و منطقه محسوب می گردد.

این مقام کُرد گفته است که وجود چند هزار نفری از تروریست های داعش، مقدمه ای برای فعالیت مجدد این گروه تروریستی است.

ادامه کوشش های نچیروان بارزانی با هدف تشکیل ائتلاف کردستانی در بغداد

پس از شکست دور نخست نشست رئیس اقلیم کردستان عراق با تعدادی از فراکسیون های کُردی مجلس عراق به منظور تشکیل ائتلاف کردستانی در بغداد، گفته می گردد وی بار دیگر نشست مشابهی برگزار خواهد نمود.

دور نخست نشست بارزانی با غیبت فراکسیون های احزابی همچون اتحاد اسلامی، جماعت اسلامی، نسل جدید و جنبش تغییر برگزار گردید، نمایندگان این احزاب اعلام کردند که در هیچ ائتلافی با احزاب اتحادیه میهنی و دموکرات کردستان عراق شرکت نخواهند کرد و گروه 15 (متشکل از 15 نماینده مجلس عراق) را در تقابل با حکام اقلیم تشکیل داده اند.

مخالفت 4 شخصیت اتحادیه میهنی کردستان با نامزدی برهم صالح در کنگره این حزب

تعدادی از سران و شخصیت های اتحادیه میهنی کردستان در آستانه برگزاری کنگره این حزب، مخالفت خود را با نامزدی برهم صالح برای تصدی ریاست اتحادیه اعلام نموده اند. ملا بختیار رئیس شورای اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی، فواد معصوم رئیس جمهوری سابق عراق، لطیف رشید باجناق جلال طالبانی و وزیر اسبق منابع آبی عراق و شهناز ابراهیم احمد اعلام نموده اند که با نامزدی برهم صالح در کنگره پیش روی اتحادیه میهنی مخالف هستند. گفته می گردد این افراد مخالفت خود را به اطلاع خانواده طالبانی رسانده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کردستان عراق، ولخرجی رسانه ای سرکنسول آمریکا در اربیل، تحرکات داعشی ها در ارتفاعاتقره چوغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کردستان عراق، ولخرجی رسانه ای سرکنسول آمریکا در اربیل، تحرکات داعشی ها در ارتفاعاتقره چوغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید