200 رقبه از موقوفات یزد سنددار شدند

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها، خبرنگاران/یزد رئیس اداره حقوقی ثبتی اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به سنددار شدن 200 رقبه در سال جاری گفت: با پیگیری های اجرا شده توسط کارشناسان حقوقی و ثبتی این اداره کل و شهرستان های تابعه تا پایان سال جاری بیش از 500 سند دیگر صادر خواهد شد.

200 رقبه از موقوفات یزد سنددار شدند

سعید جعفری پور با بیان این که 200 رقبه از موقوفات استان یزد در سال جاری سنددار شدند، اظهار کرد: براساس توافقنامه سازمان اوقاف و سازمان ثبت و اسناد کشور تعداد 152 رقبه موقوفه برای اولین با سند اولیه صادر و 48 رقبه موقوفه نیز تعویض سند شده که مساحت اسناد صادر شده، قریب به 155 هزار مترمربع است.

جعفری پور با بیان این که ارزش ریالی رقباتی که سندهای آن صادر شده حدود به 770 میلیارد ریال است، گفت: در سال های گذشته با تلاش های اجرا شده بیش از 10 هزار سند مالکیت صادر شده است.

رئیس اداره حقوقی ثبتی اوقاف استان اضافه نمود: در استان یزد قریب به 45 هزار رقبه وجود دارد که از این تعداد 70 درصد آن کابری کشاورزی دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به مشخص نبودن حدود برخی موقوفات و مسائل عدیده ای که در این عرصه وجود دارد، اولویت اصلی اوقاف سنددار کردن موقوفات در راستای کوتاه کردن دست سودجویان است.

جعفری پور شناسنامه دار کردن و تثبیت مالکیت موقوفات را یکی دیگر از مهمترین برنامه های سازمان اوقاف دانست و گفت: با پیگیری های اجرا شده توسط کارشناسان حقوقی و ثبتی این اداره کل و شهرستان های تابعه تا پایان سال جاری بیش از 500 سند دیگر صادر خواهد شد.

به گزارش وبلاگ توسعه دهنده ها و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف یزد، جعفری پور از تشکیل کارگروه ویژه ای با همکاری اوقاف و سازمان ثبت اسناد استان خبر داد و گفت: تعدادی از رقبات موقوفات توسط این کارگروه در سال جاری نقشه برداری و در سامانه کاداستر ثبت می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "200 رقبه از موقوفات یزد سنددار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "200 رقبه از موقوفات یزد سنددار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید